رییس ستاد اقامه نماز كشور:

استفاده ها از قرآن سطحی است

استفاده ها از قرآن سطحی است

به گزارش راستابلاگ ایسنا/مركزی رئیس ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: باوجود اینكه تمام متن قرآن حاوی پیام است و هر حرف آن یك نكته باارزش به همراه دارد اما هنوز بهره گیری جدی از آن صورت نمی گیرد و استفاده ها از آن سطحی است.


حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین اختتامیه هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت و سلامت در اراك، با اشاره به اینكه خیلی از مشكلات از نداشتن جرات و جسارت ناشی می شود، اظهار نمود: جمهوری اسلامی باید پویا بوده و هدفمند حركت نماید تا به دام گرگ ها و دشمنان بین المللی نیفتد.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور به وجود یك میلیون مهندس در كشور اشاره و افزود: در نظام مهندسی 600 هزار مهندس عضو هستند و حدودا یك سوم پول مملكت صرف ساخت و ساز می ‍شود اما در امتداد این ساخت و سازها به قرآن توجهی نشده این در حالیست كه در ارتباط با ساخت و ساز نیز در قرآن آیاتی آمده كه قابل تامل است.

وی با اشاره به اینكه دست ما از اسلام خالی است و به درستی از آموزه های آن بهره نمی بریم به آیه "والتین و الزیتون" اشاره نمود و اظهار داشت: در قرآن یك دفعه نام انجیر و شش بار كلمه زیتون تكرار شده و ژاپنی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند كه خوردن یك انجیر به همراه 6 زیتون آثار فراوانی دارد.

قرائتی افزود: توجه به قرآن و تفسیر قرآن باید در دستور كار همه قرار گیرد. با سالی یكبار مطالعه قرآن نمی توان به اهداف مدنظر رسید بلكه نیاز است روزانه و مرتب این مطالعه و تفسیر صورت گیرد.

وی افزود: هنوز با جدیت از آموزه های قرآن استفاده نمی نماییم. استفاده ها از قرآن سطحی است و به معنای واقعی اسلام نرسیده ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: در این جلسات باید با مدیریت صحیح از وجود دانشجویان و جوانان بیشتر بهره برد تا بهره لازم و كافی را ببرند و این جلسات آثار خودرا به خوبی نشان داده و موثر باشد تا به نتایج عملی دست پیدا نماییم. این چنین اجلاس ها باید بارور شده و آثار و بركات خوبی را به همراه داشته باشند.

قرائتی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان اضافه كرد: با توجه به این كه 3 ماه تا فرارسیدن ماه مبارك رمضان فرصت باقی است، در نتیجه نیازمند یك كار ویژه برای تفسیر قرآن هستیم كه می طلبد در این راستا جلسات قرائت محلی و خودجوش توسط خود افراد برگزار و قرآن احیا شود و در این خصوص ما نیز از هیچ كمكی دریغ نخواهیم كرد.

بر طبق این گزارش، هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت و سلامت به مدت دو روز از ۱۰ بهمن با حضور مسئولان كشوری و استانی در اراك انجام شد.

برگزاری نشست های تخصصی همچون مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت، اهمیت رشد جمعیت در استقلال كشور، نقش جامعه پزشكی در محرومیت زدایی، پژوهش های قرآن و عترت در حوزه سلامت، شاخصه های بیمارستان اسلامی همچون برنامه های جانبی هفتمین همایش كشوری قرآن، عترت بوده است.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، درانتها این همایش از فعالان قرآنی و برگزاركنندگان این همایش سراسری نیز تجلیل شد.









منبع:

1398/11/11
21:08:38
5.0 / 5
4270
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵