واكنش مدیرعامل فارس به دنبال مسدود شدن دامنه های غیرایرانی این خبرگزاری

واكنش مدیرعامل فارس به دنبال مسدود شدن دامنه های غیرایرانی این خبرگزاری

به گزارش راستابلاگ مدیرعامل خبرگزاری فارس درباره مسدود شدن دامنه های غیرایرانی این خبرگزاری نكاتی را مطرح و در عین حال عنوان نمود كه این خود یك دستاورد رسانه ای برای جریاناتی است كه می خواهند ماهیت غرب و آمریكا را نشان بدهند.


پیام تیرانداز در گفتگو با ایسنا درباره علت مسدود شدن دامنه های غیرایرانی این خبرگزاری، توضیح داد: طبق خبری كه انتشار یافت، ایمیلی به خبرگزاری ما آمد كه شما تحت سفارش اوفك در فهرست SND هستید و ما مجبور هستیم دامنه شما را ببندیم. پس از آن هم پنل كاربری را كاملا قطع و اجازه انتقال به شركت دیگری را هم به ما ندادند.
وی در عین حال اظهار داشت: هم اكنون در حال پیگیری های حقوقی و بررسی مسیرهای مختلفی هستیم كه بتوانیم ببینیم چه كارهایی می توانیم انجام دهیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در واكنش به مسدود شدن دامنه های غیرایرانی این خبرگزاری اظهار نمود: نوع كاری كه انجام شده مشخص است. وقتی تلاش می كنند صدای یك رسانه را قطع كنند و از آن طرف هم اصل آزادی بیان و شعارهای این چنینی می دهند، بیشترین تناقض آنها مشخص شده و این خود یك دستاورد رسانه ای برای جریاناتی است كه می خواهند ماهیت غرب و آمریكا را نشان بدهند. بقیه موارد هم برمی گردد به اینكه ما خودمان چقدر می توانیم قوی باشیم و اجازه ندهیم كه از این فرصت ها برای خاموش كردن صدای مخالفانشان استفاده كنند.
تیرانداز درباره ی علت استفاده فارس از دامنه های «com.» و «net.» در مقایسه با سایر رسانه های برخط و رسمی كشور كه فقط دامنه «ir.» دارند، توضیح داد: بخشی از مخاطبان فارس خارج از كشور هستند و معمولا در خارج از كشور دامنه های محلی كمتر مورد توجه است. بنابراین دامنه ی خبرگزاری فارس علاوه بر «ir.»، دامنه های «com.» و «net.» را هم شامل بود. دامنه «ir.» را هم داشتیم اما اصل آدرس ما در دامنه «com.» بود كه برای مخاطبان خارج از كشور هم قابل دسترس تر باشد.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، از ساعاتی قبل (جمعه شب) دامنه های «com.» و «net.» متعلق به خبرگزاری فارس از دسترس خارج شده و این خبرگزاری، دلیل این مسأله را «دستور وزارت خزانه داری آمریكا» عنوان كرده است.



1398/11/05
22:51:26
5.0 / 5
4283
تگهای خبر: شركت , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵