شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه و حج اعلام كرد:

اعزام زمینی زائرین ایرانی به عراق از سر گرفته می شود

اعزام زمینی زائرین ایرانی به عراق از سر گرفته می شود

راستابلاگ: در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: در صورت موافقت شورایعالی امنیت ملی، اعزام زمینی زائرین ایرانی به عتبات از سرگرفته خواهد شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سفر زمینی به عراق با آغاز مراسم اربعین و از نیمه مهرماه با عنایت به شرایط داخلی عراق متوقف گردید.
علی رضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی كه امروز (سه شنبه ۲۴ دی ماه) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ـ تشكیل شد، با اشاره به استمرار پروازهای هوایی زائرین ایرانی به عتبات عالیات، اظهار داشت: مسؤولان عراقی برای از سرگیری اعزام زمینی زائرین ایرانی به عتبات آمادگی دارند و ما در انتظار اعلام نظر شورایعالی امنیت ملی هستیم.
پایگاه اطلاع رسانی حج در گزارشی كه از این جلسه منتشر نموده، از تشكیل كارگروه های مسائل پزشكی، مسكن، حمل و نقل هوایی حج ۹۹ و فرودگاه ها و استراحتگاه بین راهی جده ـ مكه هم اطلاع داد و اعلام نمود: هیأت مسكن برای اجاره هتل های حج ۹۹ درحال آماده سازی مقدمات است و با دریافت روادید به عربستان اعزام خواهد شد.
رئیس سازمان خح و زیارت ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان حادثه هواپیمایی اوكراین، این حادثه را خطای انسانی عنوان نمود و اظهار داشت: متاسفانه از این حادثه برخی دشمنان ایران اسلامی به دنبال بهره برداری سیاسی هستند و از تهییج مردم سوء استفاده می نمایند. برخی رسانه های آمریكایی و انگلیسی هم بر این تحریكات می افزایند تا تقابلی را در داخل كشور رقم بزنند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ هم با اشاره به حضور بسیار گسترده مردم در مراسم خاكسپاری پیكر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همچون گذشته در این مراسم باشكوه حماسه ای دیگر خلق كردند و حضور انقلابی آنها، نشانه وفاداری مردم به نظام و انقلاب اسلامی است.
وی با ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوكراین اظهار نمود: این حادثه همه ما را داغدار و مصیبت زده كرد، اما یك خطای انسانی كه بعید نیست بر اثر دستكاری دشمن به وقوع پیوسته باشد نباید نگاه ما را به یك مجموعه منفی كند، سپاه پاسداران در چهل سال قبل جانفشانی های زیادی داشته و همچنان آماده جانفشانی در راه دفاع از كشور و حفظ امنیت مردم است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان نمود: سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، همیشه مدافع مردم ایران و مستضعفین جهان بوده و جان نثاری در راه حفظ آرمان های اسلامی را حتی در خارج از مرزها انجام داده است و شهیدان سرفراز سلیمانی و همدانی نمونه ای از همین افراد هستند.



1398/10/24
19:06:07
5.0 / 5
4496
تگهای خبر: سازمان , سفر , مراسم , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵