خبر بروزرسانی شد

مردم قم هم با شهدای مقاومت در مسجد مقدس جمكران وداع كردند

مردم قم هم با شهدای مقاومت در مسجد مقدس جمكران وداع كردند

به گزارش راستابلاگ ایسنا/قم پیكر پاك شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش امروز 16 دیماه بعد از تشییع تاریخی در تهران به قم منتقل شد و در حرم حضرت معصومه(س) طواف داده شد و بعد از آن به سمت مسجد مقدس جمكران تشییع شد و پس از گذشت ساعتها، به علت ازدحام جمعیت و حركت نماید خودروی حامل شهدا، در نهایت حدود ساعت 21: 30 به مسجد مقدس جمكران رسید و مردم عزادار منتظر، پیكر مطهر شهدا را در آغوش گرفتند.



آخرین وداع های مردم قم در آخرین شبی بود كه پیكر مطهر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی هنوز در این دنیاست و فردا 17 دیماه با انتقال به زادگاهش در كرمان و وداع با همشهریانش برای همیشه، از وجود ذی قیمتش محروم می شویم.
در این چند روزی كه از شهادت سردار دلها گذشته، میلیونها ایرانی برای این پركشیدنش و فراقش اشك ریختند. گویا هنوز باورمان نشده كه سردار سلیمانی دیگر در بین ما نخواهد بود. اما فردا پس از وداع حتما طولانی و جانسوز كرمانی ها با سردار، برای همیشه در گلزار شهدا آرام خواهد گرفت.
امروز پیكر پاك شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بعد از تشییع در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران برای وداع به قم منتقل شد.
پس از ورود پیكر پاك سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسؤلان و علما در مراسم استقبال از پیكر پاك شهید حضور بهم رساندند و این پیكر پاك بعد از ورود به قم به آستانه مقدسه كریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.
پس از طواف پیكر پاك سردار در حرم مطهر(س) با توجه خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیكر پاك شهدا از قسمت شرقی آستانه و عبور از زیر پل 9 دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد. بعضی از مردم در حاشیه بلوار پیامبر اعظم به علت سرمای هوا در نقاطی آتش روشن كرده و در انتظار وداع اند. ضمن آن كه ایستگاه های صلواتی از بامداد در حال فعالیت اند و مردم هم به صورت خودجوش نذوراتی را در میان عزاداران توزیع می كنند.
پس از حضور پیكرهای پاك سرداران شهید به بلوار مراسم خاكسپاری با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف كشور شروع شد ولی با عنایت به ترافیك وسیع جمیعتی به نظر می آید فاصله 6 كیلومتری بلوار حرم- جمكران مراسم خاكسپاری تا ساعت های طولانی ادامه داشته باشد.

جوانانی از 100 ملیت جهان در تشییع پیكر سردار سلیمانی
طلاب 100 كشور جهان امروز با پرچم‎های خود در آیین تشییع پیكر پاك شهید سلیمانی حاضر شدند.
مراسم تشییع پیكر پاك شهید سردار سلیمانی امروز با حضور خیل گسترده عزاداران و دلدادگان مكتب ثارالله در قم برگزار شده است.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خویش را قم رسانده اند تا در این مراسم باشكوه كه از دقایقی پیش در قم شروع شده است شركت نمایند. با وجود اینكه پیكر پاك شهدا اخیرا وارد قم شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند كه پیكر پاك شهید را بعد از طواف حرم در آغوش بگیرند.
یكی از نكات جالب این مراسم حضور گسترده طلاب غیرایرانی و جوانانی از 100 ملیت جهان با 100 پرچم از كشورهای مستقل جهان است كه امروز در این مراسم شركت كرده‎اند.
گفتنی است پیكر پاك شهید مظفرنیا در قم به خاك سپرده می شود ولی پیكر پاك سردار سلیمانی عصر امروز به سمت كرمان و آرامگاه همشیگی اش پرواز منتقل خواهد شد.
حضور مراجع و علما بر پیكر سردار مقاومت
مراجع و علمای برجسته حوزه های علمیه با حضور در حرم مطهر با پیكر پاك شهیدان مقاومت وداع كردند.
عصر امروز 16 دی ماه بعد از ساعت ها انتظار مردم انقلابی و شهید پرور قم برای تشییع پیكر پاك شهدای مقاومت، بالگرد حامل پیكر سرداران شهید در بین استقبال مراجع و علما و مسؤلان و اقشار مختلف به زمین نشست و پیكر مطهر شهدا با ذكر یا حسین روی دوش تشییع كنندگان قرار گرفت تا به سمت حرم مطهر حضرت معصومه منتقل شده و بعد از طواف حرم به سمت بلوار حرم تا جمكران منتقل می شود.
در مراسم وداع با سرداران شهید علما و بزرگان حوزه همچون آیت الله العظمی مكارم شیرازی از مراجع تقلید، آیات محمدجواد فاضل لنكرانی، گرامی، مقتدایی، امینی و سیفی مازندرانی در حرم حضرت معصومه(س) حضور پیدا كردند.
آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری هم لحظاتی قبل در حرم مطهر حاضر شدند تا آخرین وداع خویش را با سردار شهید انجام دهند.
آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی و جمعی دیگر از مراجع تقلید و علمای دینی برای استقبال از پیكر شهیدان مقاومت بخصوص شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حرم مطهر كریمه اهل بیت(س) حضور بهم رساندند.

مردم قم با سردادن شعارهایی همچون "سردار دلها آمد"، "ما حسینی هستیم انتقام می گیریم"، "یا حسین شهید علمدار سالار رسید"، "یاور رهبر آمد"، " مرگ بر آمریكا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شهید كربلا رسید"، "لبیك یا زینب لبیك یا زهرا"، "سردار وطن، سرور و سالار خوش آمد" سردار شهید سلیمانی را بدرقه می كردند.

مردم قم با در دست داشتن پلاكادرهایی كه هم چون "آمریكا تو شروع كردی ولی ما تمومش می كنیم"، "فقط انتقام سخت"، "ترامپ منتظر باش"، "نه سازش نه تسلیم منتقم تو هستیم"، "حرف قم یك كلام سخت ترین انتقام" در مراسم خاكسپاری شهدای مقاومت حضور پیدا كرده اند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، روز گذشته میلیونها انسان در شهرهای اهواز و مشهد هم با سردار دلها وداع غیرقابل توصیفی داشتند.
یادش گرامی و راهش پررهرو باد



1398/10/16
22:44:26
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: شركت , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱