پژوهشگران ایرلندی:

مصرف كافئین در دوره حاملگی وزن نوزاد را می كاهد

مصرف كافئین در دوره حاملگی وزن نوزاد را می كاهد

راستابلاگ: بررسی جدید پژوهشگران ایرلندی نشان داده است مصرف بیش از حد كافئین در دوره حاملگی می تواند سبب كاهش وزن نوزاد و كوچك شدن او شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهش جدیدی كه در "كالج دانشگاهی دوبلین"(UCD) انجام شده، نشان داده است زنانی كه در دوره بارداری، قهوه یا چای مصرف می كنند، بیشتر امكان به دنیا آوردن نوزادان كم وزن و كوچك را دارند.
براساس این پژوهش، حتی زنانی كه میزان مصرف كافئین آنها در حد معمول و حدود دو فنجان قهوه یا سه فنجان چای است، بیشتر در معرض به دنیا آوردن نوزادان كم وزن یا نابالغ هستند.
پژوهشگران معتقدند كه كافئین، رسیدن جریان خون به جفت را محدود می كند و بر رشد نوزاد اثر می گذارد.
دكتر "لینگ وی چن" (Ling-Wei Chen) و گروهش، 941 مادر آبستن ایرلندی را بررسی كردند و دریافتند كافئین، جریان خون رسانی به جنین را محدود می كند و بر رشد آن تاثیر می گذارد. در این بررسی، 48 درصد كافئین از چای و 38 درصد از قهوه منشا گرفته بود. این پژوهش نشان داده است هر 100 میلی گرم كافئین كه حدود نصف فنجان است، سبب می گردد وزن نوزادان، 72 گرم كمتر از حد پیش بینی شده باشد.


براساس این پژوهش، مصرف بیش از اندازه كافئین، حتی می تواند سبب كاهش اندازه نوزاد و دور سر وی شود. حتی در زنانی كه میزان مصرف كافئین آنها كمتر از 200 میلی گرم بود، اثرات قابل توجهی مشاهده شد. این میزان كافئین، به تایید "سرویس سلامت همگانی" (NHS) رسیده است.
چن در مورد این پژوهش اظهار داشت: كافئین بالا می تواند بر جریان خون رسانی به جفت و نهایتا رشد آن تاثیر بگذارد. همچنین، كافئین می تواند به راحتی از جفت عبور كند و از آنجائیكه روند هضم كافئین در دوره حاملگی كندتر است، به رسوب آن در بافت های جنین منجر می گردد.
این پژوهش، در مجله "The American Journal of Clinical Nutrition" به چاپ رسید.



1397/09/04
17:27:24
5.0 / 5
4308
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳