آمریكا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می كند

آمریكا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می كند

راستابلاگ: آمریكا صادرات هوش مصنوعی به چین را از ترس اینكه به دست چینی ها نیفتد، محدود می كند و از این پس شركت های آمریكایی برای صادر كردن هوش مصنوعی خود باید مجوز بگیرند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نگرانی دولت آمریكا در مورد پیشرفت و دخالت چینی ها در فناوری منجر به اعمال محدودیت های قابل توجه در مورد هوش مصنوعی می شود.
وزارت بازرگانی فردا(6 ژانویه) قوانینی را وضع می كند كه شركت ها در صورت تمایل برای صادر كردن بعضی از نرم افزارهای تصویربرداری جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی خود به كشورهای دیگر غیر از كانادا، مجبور به گرفتن مجوز می شوند.
جای تعجب نیست كه مقامات آمریكایی نگران این فناوری باشند، چون كه هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادها) و ماهواره هایی كه می توانند با استفاده از هوش مصنوعی اشیاء و مكان های مختلف را شناسایی كنند امكان دارد به دست چینی ها و سایر كشورهایی كه متحد آمریكا نیستند بیفتد.
این قانون نخستین قانونی می باشد كه بعنوان محدود كردن صادرات فناوری های حساس به كشورهایی غیر متحد با ایالات متحده وضع می شود.
هدف از وضع این قانون این است كه هم مانع از كپی كردن آسان و بی دردسر این فناوری های آمریكایی و در نتیجه عدم حصول مزایای اقتصادی برای آمریكا شود و هم نقاط ضعف امنیتی آمریكا شناسایی نشود.
در حالی گستردگی دستیابی به هوش مصنوعی می تواند برای اهداف بشردوستانه همچون شناسایی تاثیر تغییرات آب و هوایی یا پراكندگی شهری مفید واقع شود، این قانون باعث محدودیت در این حوزه ها خواهد شد و صنایع مختلف نگران گسترش این محدودیت ها از جانب آمریكا هستند.
ایالات متحده از ترس چینی ها، شركت "هوآوی" را در فهرست سیاه خود قرار داده است و با این قانون جدید هم صادرات فناوری های كلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را با هدف عدم دسترسی ساده چین به آنها منع می كند.



1398/10/15
13:14:57
5.0 / 5
5187
تگهای خبر: بدون سرنشین , شركت , صادرات , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳