با تلاش پژوهشگران دانشگاه استنفورد صورت می گیرد

بررسی سلامت روحی با كمك دستگاه پوشیدنی

بررسی سلامت روحی با كمك دستگاه پوشیدنی

به گزارش راستابلاگ پژوهشگران ˮدانشگاه استنفوردˮ تلاش دارند اولین نمونه از دستگاه پوشیدنی را ابداع كنند كه می تواند به بررسی استرس، اضطراب و افسردگی كمك نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه‌ ستنفورد، پزشكان و پژوهشگران هر روز به آزمایش های بیشتری برای تشخیص و بررسی بیماری های جدی مجهز می شوند.
افسردگی بالینی و اختلالات روانی مربوط به استرس، دلیل افزایش میزان خودكشی و از علل اصلی مرگ و میر در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال به شمار می روند.
"لین ویلیامز"(Leanne Williams)، استاد روانشناسی و علوم رفتاری "دانشگاه استنفورد"(stanford university) اظهار داشت: هنوز هیچ آزمایش كاربردی وجود ندارد كه بتواند این گونه اختلالات را تشخیص دهد. به جای آن، طی یك مصاحبه شفاهی، از بیماران در مورد نحوه احساس آنها سوال می شود.
وی ادامه داد: تصور كنید كه بتوان دیابت را بدون آزمایش و سنسور تشخیص داد. همانطور كه این تصور غیر ممكن به نظر می آید، تصور تشخیص اختلالات روانی به شكل مورد نظر ما هم غیر ممكن به نظر می آید.
ویلیامز و همكارانش در حال كار كردن روی پروژه ای معروف به "منتید"(Mentaid) هستند كه هدف از آن، درك سلامت روحی با یافتن روابط میان فعالیت مغز و تولید هورمون های خاص است. هدف نهایی پژوهشگران این است تا نوعی ابزار پوشیدنی ابداع كنند كه بتواند فعالیت مغزی در رابطه با اختلال روحی را مورد بررسی قرار دهد.
پژوهشگران در این پروژه، شش مدار در رابطه با مغز را مورد بررسی قرار دادند. این مدارها می توانند فعالیتهای خاصی را كنترل كنند. هنگامی كه فعالیت تمام می شود، مدار باید خاموش شود اما استرس و اضطراب، این چرخه را مختل می كند و به اضطراب بیش از حد و ناتوانی در تمركز منجر می شود.
"ژنان باو"(Zhenan Bao)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه استنفورد و از همكاران ویلیامز در این پروژه اظهار داشت: وجود هورمون كورتیزول، یك نشانگر مهم در ارتباط با استرس است. ما در این پژوهش، رابطه كورتیزول را با عواملی مانند ضربان قلب و رسانایی پوست بررسی می نماییم.
این گروه پژوهشی تلاش دارند اولین نمونه از یك ابزار پوشیدنی را ابداع كنند كه می تواند اطلاعاتی را درباره متغیرها جمع آوری كند و بینش دقیق تری در مورد سلامت روحی عرضه نماید.



1398/10/07
20:35:30
5.0 / 5
4495
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱