نشست ورزش و سلامت سالمندی

نشست ورزش و سلامت سالمندی

به گزارش راستابلاگ نشست ورزش و سلامت سالمندی در روز سه شنبه، ۳دی با همكاری جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان مركز مطالعات و پژوهش های راهبردی برگزار می گردد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، فرج حسینیان بابیان اینكه نشست ورزش و سلامت سالمندی با حضور صاحب نظران در عرصه سالمندی برگزار می شود، اظهار نمود: این نشست در سه پنل با مبحث " سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه سالمندان"، " سواد سالمندی" و " سالمند و ورزش " در وزارت ورزش و جوانان برگزار می گردد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ خود مراقبتی در میان سالمندان عنوان نمود و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی به واسطه رسالت و مأموریت سازمانی خود در حوزه سالمندی پس از ارزیابی و بررسی مسائل و مشكلات سالمندان به این نتیجه رسیده است كه در كنار فعالیتهای تحقیقاتی و تولید محتوا نیازمند ایجاد گفتمان سازی به منظور ترویج رویكرد مثبت در مورد دوره سالمندی و تاكید بر سالمندی سالم و موفق در بین افكار عمومی و عرضه دهندگان خدمات سالمندی هستیم.
حسینیان با اشاره به این كه در آینده با سایر سازمان های درگیر در مورد سالمندی نشست های تخصصی مشترك خواهیم داشت افزود: این سلسله نشست ها برای ایجاد تیم سازی، ترویج رویكرد مثبت به سالمندان و ترویج فرهنگ خود مراقبتی و سالمندی سالم و درنهایت ایجاد هسته ها یا كانون های علمی در مورد مسائل و موضوعات در رابطه با سالمندان است كه به صورت خاص در این جلسه بحث فعالیتهای بدنی و مدیریت بدن در چارچوب ورزش و سالمندی مدنظر است.
وی با اشاره به وضعیت جامعه در حوزه ورزش و سلامت سالمندی اظهار نمود: وزارت ورزش بعنوان اصلی ترین نهاد اجرایی باید ورود جدی تری در بحث ورزش سالمندی داشته باشد و از قابلیت های علمی- اجرایی نهادهای مرتبط مانند جهاد دانشگاهی بهره مند شود در واقع در بررسی وضعیت ورزش سالمندی به نظر هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم كه تیم مدیریتی وزارت ورزش بخصوص معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی( مركز مطالعات و پژوهش های راهبردی و فدراسیون های ورزش های همگانی و كمیته ورزش سالمندی) دارای برنامه های خوبی در جهت ورزش سالمندان برای رسیدن به سالمندی سالم در كشور می باشند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به لزوم برقراری تعاملات بین بخشی در جهت ارتقای سلامت سالمندان تصریح كرد: از عوامل بسیار كلیدی و مهم دررسیدن به اهداف اجتماعی ازجمله سلامت سالمندان همكاری ها و تعاملات بین سازمانی در سطح استانی و ملی است. متأسفانه رفتارهای جزیره ای سازمان های درگیر سالمندی سبب به هدر رفتن سرمایه های اقتصادی و حتی اجتماعی باوجود انجام فعالیتهای مناسب و خوب در میان گروه های سالمندی می شود.
حسینیان افزود: تعاملات بین بخشی سبب به اشتراك گذاشتن تجارب سازمانی، تصحیح و رفع نقصها یا كمبودهای برنامه های هركدام از سازمان ها و مهم تر برخورداری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر سازمان توسط سازمان های دیگرمی شود كه درنهایت این همكاری ها منجر به هم افزایی و ارتقای كیفیت زندگی عمومی سالمندان و جامعه می شود.



1398/10/02
20:02:57
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , زندگی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱