دست پر سینمای ایران از ایدفا

دست پر سینمای ایران از ایدفا

به گزارش راستابلاگ مراسم اعطای جوایز سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) با درخشش سینمای ایران و كسب سه جایزه برای سینماگران ایران برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، فیلم «سایه های بی خورشید» به كارگردانی مهرداد اسكویی كه نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد معتبر سینمایی بود در نهایت جایزه بهترین كارگردانی جشنواره را به دست آورد.
سینمای ایران توانست در معتبرترین جشنواره مستند جهان دو جایزه دیگر هم دریافت كند و مستند «خلاف جهت عقربه های ساعت» به كارگردانی جلال وفایی بهترین اثر بخش مستندهای نیمه بلند نام گرفت و «آشو» اثر جعفر نجفی هم جایزه بهترین مستند بخش كودك و نوجوان را از آن خود كرد.
جلال وفایی این اولین باری است كه سینمای ایران موفق به كسب سه جایزه مهم از جشنواره بین المللی مستند آمستردام می شود.
جعفر نجفی در انتها هم جایزه بهترین مستند بلند جشنواره به مستند «در زمزمه» محصول مشترك اسپانیا، فرانسه، سوئیس و كوبا به كارگردانی مشترك «هیدی حسن» و «پاتریشیا پرز فرناندز» رسید.
«تارهای ممنوعه» ساخته حسن نوری (محصول مشترك ایران و افغانستان) و «كاغذپاره ها» به كارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش غیررقابتی «Luminous» هم دیگر نمایندگان ایران در این جشنواره بودند.
سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱ دسامبر (۲۹ آبان تا ۱۰ آذر) در كشور هلند برگزار می گردد.



1398/09/07
12:06:28
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , سینما , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵