سلامت پوست با سنسور پوشیدنی بدون باتری

سلامت پوست با سنسور پوشیدنی بدون باتری

راستابلاگ: یكی از شركت های مشهور لوازم آرایشی و بهداشتی مبادرت به توسعه یك سنسور پوشیدنی كوچك و بدون باتری كرده است كه با نظارت بر میزان تابش اشعه ماوراء بنفش، رطوبت و آلودگی هوا به سلامت پوست شما كمك می نماید.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت سازنده لوازم آرایشی و بهداشتی "لورئال"(L'Oreal) برندی نیست كه آنرا با فناوری های پزشكی بشناسیم، اما در چند سال اخیر با نوآوری های خود گام های قابل توجهی در پیشرفت از محافظت از پوست برداشته است.

این شركت تا كنون "پچ ماوراء بنفش" (UV Patch) را به منظور اطلاع به مشتریان از میزان بلا پوست آنها توسط نور خورشید و "حسگر ماوراء بنفش"(UV Sense) را كه یك دستگاه هوشمند كوچك به اندازه یك ناخن است، برای نظارت بر میزان در معرض نور خورشید بودن، تولید كرده است.

اكنون باز یك دستگاه الكترونیكی پوشیدنی بدون باتری كوچك را توسعه داده است كه میزان تماس كاربران با اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و رطوبت را نشان داده است.

این دستگاه كه "ردیاب اشعه ماوراء بنفش پوست"( Skin Track / UV) نام دارد، با مشاركت برند "لورئال" و توسط تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن"(Northwestern) به رهبری پروفسور "جان راجرز" توسعه داده شده است.

راجرز در سال 2016، تتوهای پوشیدنی را ابداع كرده بود.

این دستگاه جدید توسط نور خورشید فعال میگردد و اطلاعات مورد نظر را تا سه ماه جمع آوری می كند و كاربران را قادر می سازد تا توسط گوشی هوشمند خود، اطلاعات را به صورت زنده ردیابی كنند.



عملكرد اصلی این سنسور، نظارت بر میزان قرار گرفتن كاربر در معرض اشعه ماوراء بنفش است، اما ادغام آن با اپلیكیشن HealthKit گوشیهای آیفون بدین مدلول است كه نظارت بر میزان رطوبت، گرد و غبار و آلودگی را باز نمایش می دهد. این سنسور، ضد آب باز هست.

"لورئال" معتقد می باشد كه این دستگاه با باخبر كردن كاربران، سبب سلامت پوست آنها میگردد.

در حقیقت، تحقیقات لوررئال نشان داده است كه تكنولوژی نظارت بر اشعه UV، موجب بهبود مستقیم رفتارهای ایمن در برابر نور خورشید و استفاده درست از كرم های ضد آفتاب میگردد.

این دستگاه الان با قیمت 60 دلار در سایت اپل و اپل استور در دسترس می باشد.




1397/08/24
22:51:22
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳