مایكروسافت رتبه اول اخلاق را در بین شركت های فناوری به دست آورد

مایكروسافت رتبه اول اخلاق را در بین شركت های فناوری به دست آورد

به گزارش راستابلاگ بررسی های انجام شده در مورد شركت های فعال در حوزه فناوری نشان می دهند كه شركت مایكروسافت، رتبه نخست اخلاق را در بین شركت های فعال در حوزه فناوری دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، بررسی های اخیری كه در مورد عملكرد شركت ها امسال صورت گرفته اند، نشان می دهند كه شركت "مایكروسافت" (Microsoft)، بالاترین رتبه اخلاقی را در بین شركت های همتای خود دارد.
پژوهشگران سازمان غیرانتفاعی "جاست كپیتال" (JUST Capital) در این بررسی، با بیشتر از چهار هزار بزرگسال آمریكایی مصاحبه كردند و از آنها در مورد موضوعات گوناگونی همچون دستمزد كارگران، سود، اولویت بندی و نحوه برخورد با مشتریان پرسیدند. موضوعاتی مانند فعالیت های محیطی شركت هم در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.
بعد از به انتها رسیدن مصاحبه ها و بررسی آنها، لیستی از شركت های گوناگون تهیه شد كه مایكروسافت در صدر آنها قرار داشت. شركت های دیگری مانند "اپل" (Apple)، "اینتل" (Intel)، "سیلزفورس" (Salesforce) و "آلفابت" (Alphabet) هم در رتبه های بعد قرار گرفتند.
"آلیسون اومنز" (Alison Omens)، مدیر برنامه ها و راهبردهای شركت "جاست كپیتال" اظهار داشت: این لیست، مجموعه ای از شركت های فعال در حوزه فناوری را در بر می گیرد كه با عنایت به صحبت های مردم انتخاب شده اند؛ چونكه مشكلاتی كه مردم عنوان می كنند، از مهم ترین موضوعات مورد بررسی هستند. هم اكنون، شركت هایی در زمینه فناوری فعالیت می نمایند كه دستمزدی بیشتر از دستمزد مورد نیاز برای یك زندگی معمولی به كاركنان خود می دهند و فرصت پیشرفت شغلی را هم برای آنها فراهم می كنند.
با این حال، شركت های حوزه فناوری در سال های اخیر، رسوایی هایی هم داشته اند كه از میان آنها می توان به اعتراضات كارمندان "گوگل" و یا "اینتل" اشاره نمود.
جالب اینجاست كه "فیس بوك" (Facebook) با وجود تلاش در زمینه پرداخت حقوق كارگران و مقوله های دیگر در رابطه با كارمندان، به رتبه ۱۴۹ این لیست دست یافته است. این بررسی نشان داده است كه رتبه این شركت در زمینه رفتار با مشتریان، حفاظت از حریم شخصی آنها و برقراری ارتباط، ۹۱۵ است. فیسبوك از نشان دادن واكنش فوری به این مورد خودداری كرد.



1398/08/25
01:40:12
5.0 / 5
4573
تگهای خبر: زندگی , سازمان , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴