قاضی زاده هاشمی:

كاندیداهای مجلس حق استفاده از برنامه های صدا و سیما برای تبلیغ را ندارند

كاندیداهای مجلس حق استفاده از برنامه های صدا و سیما برای تبلیغ را ندارند

به گزارش راستابلاگ یك عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به تشكیل ستاد انتخابات در این سازمان اظهار داشت كه طبق قانون كاندیداهای تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان در روزهای تبلیغات فرصتی جهت استفاده از صدا و سیما ندارند.


سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با ایسنا، در توضیح اقدامات صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چندی قبل ستاد انتخابات در سازمان صدا و سیما تشكیل شد. صدا و سیما باید به سمت تهیه برنامه های تبلیغاتی برای تهییج مردم جهت حضور و مشاركت بیشتر در انتخابات باشد.
وی اضافه كرد: طبق قانون موجود كاندیداهای انتخابات مجلس حق استفاده از برنامه های سازمان برای تبلیغ خویش را ندارند. در روزهای تبلیغات تنها افراد و اشخاص می توانند با هدف تشویق مردم برای حضور در انتخابات حضور پیدا كنند. البته مجلس در اصلاح قانون انتخابات موضوعات تبلیغات انتخابات مجلس را تغییر داده كه كلیت اصلاح قانون انتخابات مجلس در شورای نگهبان تایید شد بنابراین در این دوره همان قانون قبلی ملاك است.
این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تصریح كرد كه تبلیغ افراد و اشخاص از رادیو و تلویزیون مطرح نیست البته احزاب و گروه های مختلف می توانند به صورت كلی برنامه های خویش را مطرح كنند كه این كار هم در جهت افزایش مشاركت حداكثری و نه بحث تبلیغ فهرست و گروه خاصی است.
قاضی زاده هاشمی باردیگر تصریح كرد: كاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان در انتخابات مجلس فرصتی جهت استفاده از برنامه های صدا و سیما در روزهای انتخابات مجلس را ندارند.
وی در انتها اظهار داشت: شورای نظارت بر صدا و سیما بر كار ستاد انتخابات نظارت دارد و از فهرست این ستاد برای توضیح درباره برنامه هایشان دعوت خواهد نمود.



1398/08/23
10:03:35
5.0 / 5
4723
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴