رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشریح كرد

تاثیر طرح مقولات محیط زیستی در آثار نمایشی بر كودكان و نوجوانان

تاثیر طرح مقولات محیط زیستی در آثار نمایشی بر كودكان و نوجوانان

به گزارش راستابلاگ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان آورده است: مخاطبان كودك و نوجوان با توجه به خاصیت های فردی و سِنّی شان، تاثیرپذیری فراوان تری نسبت به محتواهای رسانه ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش های مختص كودكان و نوجوانان می تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت كند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیام عیسی كلانتری به بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان در استان همدان آمده است: هنر، زبان گویای انسان ها برای تبیین و انتقال وقایع، ابلاغ آلام و آرزوهای بشری است. هنر تئاتر و نمایش نیز با عنایت به حضور و هم نفسی هنرمند و مخاطبان از پیچیده ترین و در عین حال اثرگذارترین فرم های هنری شمرده می شود. از این منظر، بیان دغدغه های فكری، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان در بستر نمایش می تواند به اصلاح فرهنگ نسل كنونی و آموزش نسل های آینده منجر شود.

در ادامه این پیام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان كرده است: توجه به مقوله مهم محیط زیست، كه خداوند متعال در چارچوب آب، هوا، خاك و تنوع زیستی و جانوری در اختیار ما انسان ها قرار داده است، در حوزه های هنری و نمایشی می تواند مخاطبانی دغدغه مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد. طبعا مخاطبان كودك و نوجوان با توجه به خاصیت های فردی و سِنّی شان، تاثیر پذیری فراوان تری نسبت به محتواهای رسانه ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش های مختص كودكان و نوجوانان می تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت كند.

در اختتام این پیام كلانتری آورده است: اینجانب ضمن تاكید بر نقش محوری آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی، امید دارم كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان، در این دوره و دوره های آتی به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه مبذول دارد و هنرمندان این عرصه با درك حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این عرصه بیافرینند چونكه امروزه حق بقاء (داشتن محیط زیست سالم) مهمترین مولفه حقوقی انسان هاست.





منبع:

1398/08/21
22:23:23
5.0 / 5
4274
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳