برگزاری نشست دسترسی آزاد به اطلاعات در كنگره متخصصان علوم اطلاعات

برگزاری نشست دسترسی آزاد به اطلاعات در كنگره متخصصان علوم اطلاعات

راستابلاگ: نشست ˮمدیریت اطلاعات پژوهشی: دسترسی آزاد به اطلاعاتˮ در كنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می گردد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این نشست یكشنبه (۲۷ آبان) ۱۳۹۷، ساعت ۹ تا ۱۱ در چهارمین كنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می گردد.
دبیر این نشست بهروز رسولی دانشجوی دكتری علم اطلاعات و دانش شناسی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و اعضای نشست دكتر عمار جلالی منش، و دكتر فرهاد شیرانی، از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دكتر رسول جعفریان، رئیس كتابخانه مركزی دانشگاه تهران، دكتر پیام كبیری، رییس مركز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشكی، دكتر محمدرضا اردكانی، مدیر كل امور پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دكتر اسماعیل وزیری، عضو هیئت علمی دانشگاه زابل هستند.
دسترسی آزاد به پایان نامه ها و رساله های دانشجویان و مسائل پیشرو، نقش ایرانداك در مدیریت پایان نامه ها و رساله های دانشجویان در ایران، دسترسی به داده های پژوهشی در ایران، و دسترسی آزاد، داده های آزاد، علم آزاد محورهای موضوعی این نشست است.
دسترسی آزاد، داده های آزاد، و علم آزاد از كلیدی ترین مفاهیمی هستند كه در یكی دو دهه گذشته طرح شده اند و مسائل و راهكارهای آنها باز بررسی شده اند.
این مفاهیم همه برای آسان سازی مدیریت اطلاعات و دسترسی به اطلاعات در دنیای شبكه ای امروز به وجود آمده اند. هدف از نشست"مدیریت اطلاعات پژوهش " به چالش كشیدن چنین سوژه هایی در زیست بوم علم و پژوهش ایران است. از كلیدی ترین سوژه هایی كه در زمینه مدیریت اطلاعات پژوهشی وجود دارد، سامان دادن گردآوری و دسترسی به پایان نامه ها و رساله های دانشجویی كشور است.
ارائة راهكارهایی برای همكاری بیشتر مؤسسه ها با حركت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداك) در زمینه گردآوری پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در ایران، بررسی زیرساخت های لازم برای گردآوری داده های پژوهشی در ایران، و مطرح كردن علم آزاد بعنوان رهنمودی با اهمیت جهت پیشرفت علم، فناوری، و نوآوری در كشور از مهمترین محورهای این نشست هستند.
علاوه بر این، نمایندگان نهادها و مؤسسه های ذی نفع در مدیریت اطلاعات پژوهشی كشور مسائل و راهكارهای طرح شده را به چالش خواهند كشید. محتوای این نشست می تواند بر كوشش های در پیوند با دسترسی آزاد، داده های آزاد، و علم آزاد در كشور تاثیرگزار باشد.
طبق اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، این كنگره با ۲۱ نشست به صورت هم زمان در چهار تالار طی دو روز ۲۶ و ۲۷ آبان در مجموعه همایش های سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران توسط انجمن كتابداری و اطلاع رسانی ایران و با مشاركت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.



1397/08/23
13:43:52
5.0 / 5
4883
تگهای خبر: دانشگاه‌ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳