دستیار صوتی الكسا به تحقیقات پلیس كمك می نماید

دستیار صوتی الكسا به تحقیقات پلیس كمك می نماید

به گزارش راستابلاگ پلیس آمریكا می خواهد از قابلیت ضبط صدای دستیار صوتی ˮالكساˮ بعنوان بخشی از تحقیقات خود استفاده نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، پلیس اجرایی ایالت فلوریدا در یك تحقیق درباره یك پروژه قتل می خواهد از صداهای ضبط شده الكسا استفاده نماید. صداهایی كه توسط دو دستگاه اكو دات آمازون ضبط شده اند.
دستگاه اكو دات یك اسپیكر هوشمند متصل به اینترنت است و با ابعاد بسیار مناسب، كیفیت ساخت عالی و ظاهر بسیار جذاب، علاوه بر پخش موسیقی می تواند از راه بلوتوث به تجهیزات مختلف متصل شده و به صورت صوتی آنها را مدیریت كند.
بازرسان پلیس آمریكا قصد دارند بدانند آیا اسپیكرهای هوشمند توانسته اند، صدای میان قاتل و مقتول كه یك زوج بودند را ضبط كنند یا خیر؟
در جریان این قتل، مقتول زن بر اثر ایجاد یك زخم در سینه خود در گذشت.
شوهر این زن گفته كه این قتل تصادفی بوده ولی كارآگاهان قصد دارند بدانند كه آیا الكسا شواهد احتمالی قتل را ثبت كرده است یا خیر؟
در جهت انتشار این خبر شركت "آمازون" در اطلاعیه ای اعلام نموده كه به هیچ عنوان اطلاعات مشتریان را در جایی منتشر نمی كند مگر اینكه دستور بررسی این اطلاعات توسط مراجع قانونی تعیین شده باشد.
همینطور درخواست بررسی این اطلاعات از كشورهای خارجی، با مخالفت آمازون روبرو خواهد شد.
هنوز معلوم نیست كه آیا موافقت با این نوع از درخواست ها تداوم خواهد داشت یا خیر ولی بطور قطع باز هم فروش اسپیكرهای هوشمند ادامه خواهد داشت.
البته كه پلیس هم از محدودیت های زیاد این دستگاه ها آگاهی دارد. چون كاربران خود می توانند این دستگاه ها را كنترل كنند. بعنوان مثال كاربر الكسا می تواند فورا صداهای ضبط شده در دستگاه اكو را حذف كند.



1398/08/12
14:48:17
5.0 / 5
5073
تگهای خبر: اینترنت , دستگاه , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳