لزوم توجه به ایثار اجتماعی در آثار نمایشی

لزوم توجه به ایثار اجتماعی در آثار نمایشی

راستابلاگ: نشست «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از منظر هنر تئاتر» برگزارش شد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مرتضی حسینی مدیركل امور هنری بنیاد شهید در نشست اندیشه ورزی با محوریت «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از منظر هنر تئاتر» با اشاره به لزوم پرداختن به مبحث ایثار اجتماعی در آثار نمایشی بیان كرد: ایثار اجتماعی یكی از مهم ترین موضوعاتی است كه این اداره كل در آثار تولیدی به آن توجه دارد ضمن اینكه هنر نمایش باید در خدمت ترویج فرهنگ متعالی باشد.


مسعود فرهنگ كارگردان تئاتر هم در این نشست بابیان اینكه پرداختن به هنرهای نمایشی از ابتدای تأسیس بنیاد شهید در اولویت قرار گرفت، اظهار داشت: بنیاد در گذشته از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره فجر بود و در دهه های ۶۰ و ۷۰ بین ۶۰ تا ۸۰ درصد آثار نمایشی سراسر كشور با مبحث ایثار و شهادت و دفاع مقدس بود.


وی ادامه داد: هنر نمایش می تواند فرهنگ ایثار و شهادت در كشور را ماندگار كند، برخی آثار به نمایش درآمده با این مورد در تئاتر هیچ گاه از اذهان پاك نمی گردد و از آثار شاخص هستند و رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند كه اگر تا ۵۰ سال آینده هم در مورد دفاع مقدس صحبت نماییم بازهم حرف برای گفتن وجود دارد.


فرهنگ با اشاره به مقوله ایثار اجتماعی بعنوان شكل دیگری از ایثار و شهادت تصریح كرد: باید در آثار و نمایش ها به این مورد بپردازیم كه به چه دلیل ایثار اجتماعی كمرنگ و یا فراموش شده است و اینكه یك شهروند چطور می تواند با ایثار اجتماعی زندگی بهتری داشته باشد.


وی با اشاره به تولید ۲۰۹ نمایش با محوریت دفاع مقدس از سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۹ خاطرنشان كرد: این آمار نشان داده است كه سالانه ۷ اثر با مبحث مورد اشاره تولید می گردد كه با عنایت به جمعیت ایثارگران و خانواده های آنها بسیار كم است، كانون نمایش های دینی در جهت اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران توانست ۳۳۹ نمایش با محوریت ایثار و شهادت را در استان های كشور به نمایش بگذارد و بازهم نیاز به پرداختن بیشتر به این مورد احساس می گردد.


این كارگردان تئاتر در انتها اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با تعاملات به وجود آمده میان بنیاد با سازمان ها بخصوص وزارت آموزش وپرورش، در جهت آشنایی نسل جوان با مفهوم ایثار اجتماعی و نمایش الگوهای دینی و قرآنی، گامی در جهت تولید بیشتر آثار با مضمون دفاع مقدس برداریم و در این زمینه به شكوفایی برسیم.



1397/08/21
18:41:06
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: جشنواره , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱