معاون امور اقتصادی معاون اول رئیس جمهور:

حركت كشور به سمت شركت های دانش بنیان و استارت آپ ها تسریع می شود

حركت كشور به سمت شركت های دانش بنیان و استارت آپ ها تسریع می شود

به گزارش راستابلاگ معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: كشور با سرعت به سمت بهره گیری از ظرفیت شركت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حركت است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سعید شیركوند در نشست با فعالان كسب و كارهای نوپا و دانش بنیان استان كه در مجتمع نیمه صنعتی پارك علم و فناوری گیلان در فشتام رشت برگزار شد، اظهار نمود: ابتدا باید با پشتیبانی از دانش فنی و پژوهش هایی كه در مراكز رشد صورت می گیرد تجاری سازی صورت گیرد و سپس تبدیل به محصول شده و روانه بازار گردد
وی اشاره كرد: ماحصل تلاش فعالان عرصه تولید بهره وری بیشتر در حوزه های مختلف همچون كشاورزی و صنعت است كه درآمدزایی، توسعه اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به ضرورت فراهم كردن زیرساخت های اولیه برای انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی از طرف دولت، بیان كرد: دولت زیرساخت های پژوهشی شامل مكان و امكانات را برای فعالان و علاقمندان به فعالیت در این عرصه را فراهم می كند.
شیركوند اظهار داشت: بخش خصوصی باید با ارزیابی صحیح از میزان سودآوری فعالیت مدنظر، وارد جریان فعالیت تولید شود و نسبت به مقوله بازار رقابتی توجه ویژه ای داشته باشد.
وی اضافه كرد: در شرایط فعلی كشور كه مسئله تحریم مشكلاتی را در حوزه اقتصاد كشور به وجود آورده، بانك ها باید به سمت حرفه ای شدن حركت كنند و حمایت های بیشتری از بخش خصوصی انجام دهند. بخش خصوصی نیز با كسب سود و حفظ تعادل بین هزینه و درآمد در جریان فعالیت اقتصادی، می تواند توسعه كشور را محقق كند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با تاكید بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای كارآمد در چرخه تولید، اشاره كرد: در شرایط كنونی كشور باید صاحبان مشاغل، استارت آپ ها و بخش خصوصی با قدرت و هوشیاری بیشتری حركت كنند.
این مقام مسئول عنوان كرد: امروز دانش فنی در كشور به جایگاه قابل قبولی رسیده كه می توان آنرا تجاری سازی كرد، بدین جهت باید نگاه ما به سمت حوزه كسب و كار جدید باشد و نقش انكارناپذیر استارت آپ ها در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مورد تحلیل قرار گیرد.



1398/08/08
09:25:29
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: شركت , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵