راهكار دانشمندان هاروارد برای تبدیل CO2 به CO، راهی برای مقابله با گرمایش زمین

راهكار دانشمندان هاروارد برای تبدیل CO2 به CO، راهی برای مقابله با گرمایش زمین

راستابلاگ: دانشمندان دانشگاه هاروارد بعنوان راهی برای مقابله با گرمایش جهانی، بر روی یك روش مبدعانه برای تبدیل كربن دی اكسید به كربن مونوكسید كار می كنند و یك سیستم پایدار برای این كار توسعه داده اند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از هاروارد، امروزه ۹۷ درصد از دانشمندان اقلیم معتقدند كه انسان به صورت چشمگیری جو زمین را تغییر داده و گرمایش جهانی یكی از بزرگترین تهدیدات برای بشریت است.

محققان در سرتاسر جهان هم اكنون سخت به دنبال راه های نوآورانه برای مقابله و جبران بعضی از صدمه های وارده به زمین هستند.

"هائوتیان وانگ" یكی از محققان موسسه رولند در دانشگاه هاروارد یك سیستم بهبود یافته جهت استفاده از برق تجدیدپذیر برای تبدیل كربن دی اكسید(CO2) به كربن مونوكسید(CO) به منظور استفاده در فرآیندهای صنعتی بوجود آورده است.

هدف این است كه یك روز دنیا بتواند گازهای گلخانه ای را كه از مكان هایی مانند نیروگاه ها تولید می شوند، از راكتورهای كاتالیزوری عبور دهد. این راكتورها، گازهای گلخانه ای را به سوخت هایی تبدیل می كنند كه تنها اكسیژن منتشر می كنند.

اثر گلخانه ای

گازهای گلخانه ای مانند كربن دی اكسید و متان، گرمایی را كه تلاش می كند از جو زمین فرار كند، گیر می اندازند. مقدار معینی از این گازها در زمین نقش مهمی در حیات این سیاره ایفا می كنند.

با این وجود، حضور بیش از اندازه گازهای گلخانه ای می تواند سیستم های طبیعی زمین را مختل كند و تنظیم آب و هوا توسط زمین را تحت تاثیر قرار دهد.

خداحافظ CO2

با تولید یك بهبود در یك سیستم كه در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شده بود، دستگاه ها یا سلول های جدید می توانند برای مبارزه با CO2 در صنایع تولید كننده گازهای گلخانه ای مورد استفاده قرار گیرند.

سیستم كاهش CO2 الكتروكاتالیتیك كوچك، گاز گلخانه ای را می گیرد و با استفاده از یك فرآیند پایدار، آنرا به مواد شیمیایی مفید تبدیل می كند.

"وانگ" این فرآیند را در مجله Press Cell توضیح می دهد و می گوید: ایده امیدوار كننده این است كه این دستگاه ها را می توان به نیروگاه های زغال سنگ یا سایر صنایع كه CO2 زیادی تولید می كنند، متصل كرد.

وی اضافه كرد: حدود ۲۰ درصد از این گازها، CO2 هستند، ازاین رو اگر شما بتوانید آنها را به این سلول ها منتقل كنید و آنرا با برق پاك تركیب كنید، به صورت بالقوه می توان به صورت پایدار مواد شیمیایی مفیدی را از این مواد زائد تولید كرد.

البته این سیستم هم اكنون زمان زیادی صرف می كند و محققان به دنبال تسریع آن هستند.

در واقع، وانگ نشان داد كه فقط یك سلول ۱۰ در ۱۰ سانتیمتری می تواند از CO2، تا چهار لیتر CO در ساعت تولید نماید. این فرآیند به علت مقیاس كوچك و هزینه كم، هیجان انگیز است، چون كه منجر به توسعه طیف گسترده ای از امكانات در آینده نزدیك می گردد.

وانگ می گوید: در نهایت امكان دارد روزی برسد كه صنعت بتواند كربن دی اكسیدی را كه حالا در جو آزاد می گردد را جذب نماید و آنرا به محصولات مفید تبدیل كند.




1397/08/20
14:51:41
5.0 / 5
4789
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳