برنده جایزه كتاب سال آلمان ارائه شد

برنده جایزه كتاب سال آلمان ارائه شد

به گزارش راستابلاگ «ساشا استانیشیچ» جایزه كتاب سال آلمان را برای رمان «منشأ» به خود اختصاص داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از اشپیگل، انجمن ناشران و كتاب فروشان آلمان رمان « منشأ» را بعنوان اثری گیرا و روان توصیف كرده است.
«ساشا استانیشیچ» كه در این رمان وقایع زندگی خانواده ای را كه از بوسنی به آلمان سفر می كنند روایت می كند، برای نگارش آن از خاطرات گذشته خود الهام گرفته است.
این نویسنده هنگام دریافت جایزه اش از اعطای جایزه نوبل ادبیات به پیتر هاندكه - نویسنده اتریشی - انتقاد نمود، اما در عین حال از دیگر برنده جایزه نوبل ادبیات، اولگا توكارچوك - نویسنده مجارستانی - تمجید كرد.
«سرزمین مایع» نوشته «رافائلا ادلبائور» (انتشارات كلت-كوتا)، «كینتسوگی» نوشته «سوفی كوهمر» (انتشارات اس. فیشر)، «نه مثل شما» نوشته «تونیو ساچینجر» (انتشارت كرمیر اند شریا)، «زنبورهای زمستانی» نوشته «نوربرت شوئر» (انتشارات سی. اچ. بك) و «برادران» اثر «جكی تومای» (انتشارات هانسر برلین)، از دیگر رقیب های « استانیشیچ» برای كسب این جایزه ادبی ۲۵ هزار یورویی بودند.
جایزه سالانه انجمن ناشران و كتاب فروشان آلمانی از سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده و معادل جوایز «بوكر» انگلیسی و «گنكور» فرانسوی است و هرساله به برترین رمان آلمانی زبان اهدا می شود.
سال گذشته رمان «مجمع الجزایر» نوشته «ماریا مالكه» بعنوان برنده جایزه كتاب سال آلمان انتخاب گردید.



1398/07/24
23:06:07
5.0 / 5
4568
تگهای خبر: زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲