برگزاری جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج برگزار گردید بعلاوه تصاویر

برگزاری جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج برگزار گردید بعلاوه تصاویر

به گزارش راستابلاگ جشن معارفه ۱۷۷۵ نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در تالار دكتر عسكریان این دانشگاه برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، احمد عریان، رئیس دانشگاه‌ اسوج در این آئین با اشاره به اینكه دانشگاه یاسوج بر مبنای رنكینگ جهانی جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است، اظهار داشت: این دانشگاه امسال حدود ۱۷۷۵ دانشجوی جدید پذیرفته كه در رشته های كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا تحصیل می كنند.
وی اظهاركرد: دانشجویان دانشگاه در ۶دانشكده علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، كشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران مشغول به تحصیل هستند.
عریان بیان كرد: ۵۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج را خانم ها و ۴۵ درصد را هم آقایان می سازند.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح كرد: هم اكنون ۲۴۱ عضو هیئت علمی در دانشگاه یاسوج فعالیت می نمایند كه با عنایت به جذب اعضای جدید در سال جاری، این تعداد افزایش می یابد.

عریان خاطرنشان كرد: این دانشگاه سه رشته كاردانی، ۲۸رشته كارشناسی، ۴۸گرایش كارشناسی ارشد و ۱۵ گرایش دكترا دارد.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه یاسوج به دانشجویان فاخر و برتر توجه خواهد داشت، عنوان كرد: دانشجویانی كه بتوانند رتبه های اول در رشته های خویش را كسب كنند، بورسیه خواهند شد و تابحال ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه از جانب خیرین بورسیه شدند.
وی با اشاره به اینكه پرسشگری در میان دانشجویان كاهش یافته است، تصریح كرد: امیدواریم كه دانشجویان هرجایی با مشكل مواجه گشتند بپرسند تا به دوران ۲۰ سال قبل برگردیم. روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با دانشجویان ملاقات عمومی خواهم داشت.
همچنین فریبرز نیكدل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج هم در این آیین اظهار داشت: ۲۶ انجمن علمی و ۱۸ كانون فرهنگی، هنری و مذهبی و سه تشكل دانشجویی در این دانشگاه فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینكه ۱۱خوابگاه ملكی در یاسوج و دو خوابگاه خودگردان برای دانشجویان دانشكده های گچساران و چرام اضافه كرد: در مجموع ۳۴۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی داریم كه از این تعداد ۱۰۳۰ نفر دانشجویان جدید الورود شامل ۵۸۰ خانم و ۴۵۰ آقا است.
نیكدل در مورد مشكل ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان كرد: با همكاری شهرداری یاسوج ۹ دستگاه اتوبوس كار ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه را انجام می دهند.
وی با اشاره به افزایش استفاده دانشجویان از غذای سلف سرویس دانشگاه بیان كرد: روزانه ۳۵۰۰ نفر دانشجوی رجوع كننده به سلف سرویس دانشگاه داریم.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در انتها این آیین از دانشجویان برتر دانشگاه یاسوج با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل بعمل آمد.














1398/07/22
18:24:48
5.0 / 5
4722
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳