یك مسئول خبر داد:

بهره گیری از سلول های بنیادی بندناف برای درمان بیشتر از 300 نفر

بهره گیری از سلول های بنیادی بندناف برای درمان بیشتر از 300 نفر

به گزارش راستابلاگ مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور اظهار داشت: تاكنون سلول های بنیادی بند ناف برای بیشتر از ۳۰۰ نفر با بیماری های با منشا خونی و عصبی مورد استفاده و موثر واقع شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اشكان مزدگیر، امروز 20 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار نمود: خون بند ناف وظیفه انتقال مواد غذایی بین جنین و مادر را بر عهده دارد.
وی بیان كرد: خون بند ناف، دارای سلول های بنیادی خون ساز بوده و بنابراین می تواند در درمان خیلی از بیماری ها موثر واقع شود.
مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور با اشاره به اینكه برای نخستین بار در سال ۸۸ یك بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، اضافه كرد: تابحال ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانك خون رویان كشور ذخیره شده است.
مزدگیر خاطرنشان كرد: بررسی ها نشان داده است كه بیشتر از 80 نوع بیماری توسط خون بند ناف درمان می شوند و علاوه بر درمان بیماری هایی با منشا خونی از راه خون بند ناف می توانیم بیماری هایی با منشا عصبی را هم از این طریق درمان نماییم.
وی اظهار نمود: حالا با كمك بیشتر از هزار پزشك در بیشتر از ۲۰۰ بیمارستان خدمات درمانی عرضه می دهیم.
مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور با اشاره به اینكه از لحاظ نظریه محدودیتی برای نگهداری بند خون ناف وجود ندارد، اضافه كرد: از زمان ذخیره نخستین خون بند ناف ۲۸ سال می گذرد.
مزدگیر خاطرنشان كرد: تابحال سلول های بنیادی بند ناف برای بیشتر از ۳۰۰ نفر با بیماری های با منشا خونی و عصبی مورد استفاده و موثر واقع شده است.
وی با اشاره به اینكه بانك خون بندناف رویان از سال 84 فعالیت خویش را در كشور آغاز كرد، اظهار نمود: بانك خون بند ناف خراسان جنوبی هم از چهار سال پیش فعالیت خویش را شروع كرده و در این مدت 500 مورد خون بند ناف در استان ذخیره شده و در خراسان جنوبی سالانه حدود پنج تا شش مورد ذخیره سازی خون بند ناف را داریم.
مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور با اشاره به اینكه در تمامی استان ها این نمایندگی فعال است، اضافه كرد: هزینه های ذخیره سازی خون بند ناف بیشتر از 3 میلیون تومان است و از سال دوم به بعد سالانه 160 هزار تومان برای نگهداری خون بند ناف دریافت می شود.
مزدگیر خاطرنشان كرد: برای كاهش هزینه ذخیره سازی خون بند ناف برای خانواده ها دو راه در نظر گرفتیم كه راه اول تقسیط هزینه ها و راه دوم، استفاده از تسهیلات بانكی است.
وی با اشاره به اینكه بعضی از بیمه ها هزینه های این امر را تحت پوشش قرار می دهند، اظهار نمود: مادران متقاضی استفاده از خدمات این بانك باید بعد از هفته 36 حاملگی به نمایندگی ها در استان ها رجوع كنند.
مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور بیان كرد: اگر مساله ای وجود نداشت، می توانند برای ذخیره سازی خون بند ناف اقدام نمایند.
مزدگیر خاطرنشان كرد: امكان ذخیره سازی خون بند ناف حدود 3 تا 5 دقیقه پس از زایمان دیگر وجود ندارد و اگر كسی نتواند نسبت به ذخیره سازی اقدام نماید و در آینده به آن نیاز داشته باشد، باید با پرداخت هزینه 35 تا 40 هزار دلاری نسبت به تهیه این نمونه از خارج كشور اقدام نماید.
وی تصریح كرد: هم اكنون مجموعه پژوهشی درمانی بانك خون رویان كارآموزی بالینی را بر روی ۱۹ بیماری شامل ام اس، و آرتروز را در دست اقدام دارد.
مدیر توسعه، تعالی و كیفیت بانك خون بندناف كشور خاطرنشان كرد: تلاش می نماییم با برگزاری همایش ها و بهره گیری از توان رسانه، سطح آگاهی عمومی را نسبت به این مورد بالا ببریم.









1398/07/20
19:30:18
5.0 / 5
5050
تگهای خبر: تسهیلات , خدمات , كیفیت , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳