گسترش همكاری مجمع تشكل های دانش بنیان با اتاق بازرگانی تهران

گسترش همكاری مجمع تشكل های دانش بنیان با اتاق بازرگانی تهران

راستابلاگ: نشست امضای تفاهم نامه همكاری میان موسسه آموزش و منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشكل های دانش بنیان ایران برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این نشست كه با حضور بهمن عشقی دبیر كل اتاق بازرگانی تهران، ناصر عندلیب مدیرعامل موسسه آموزش و منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران، غلامرضا ملكی مدیر امور تشكل های اتاق تهران به همراه افشین كلاهی رئیس هیات مدیره مجمع تشكل های دانش بنیان، علی مسعودی عضو هیات مدیره مجمع، مجید برزگری دبیر كل مجمع و تعدادی از اعضای تشكلی مجمع برگزار شد، بر لزوم های آموزش فعالان اقتصادی و استفاده حداكثری از ظرفیت های اتاق و تشكل ها تاكید شد.
افشین كلاهی، رئیس مجمع تشكل های دانش بنیان ایران، در این جلسه اظهار داشت: خوشحالیم كه اعضای اتاق تهران ركورد ۱۹ هزار عضو را رد كرد كه نشان داده است علاوه بر اینكه اعتماد فعالان اقتصادی جلب شده، خدمات اتاق هم مطلوب واقع شده است همه به این باور رسیدند كه اتاق بازرگانی تهران از مدل سنتی سابق خارج شده و فضایی برای تمامی فعالان اقتصاد كشور به حساب می آید.
كلاهی با یادآوری این نكته كه یكی از مهم ترین مسائل در هر سازمانی مقوله آموزش است و اتاق بازرگانی تهران هم با راه اندازی مدرسه كسب وكار باقدرت وارد این عرصه شده است، اضافه كرد: مجمع تشكل ها هم بر این امر واقف است. تلاش می نماییم از امكانات مطلوب آموزشی اتاق تهران بهره مند شویم، ضمن اینكه عمده فعالیت مجمع در حوزه دانش است و بر همین مبنا احساس مسئولیت می نماییم تا در این زمینه بیشتر از پیش فعال باشیم.
كلاهی اضافه كرد: در همین راستا زمینه های همكاری را با موسسه آموزشی اتاق بازرگانی در چارچوب یك تفاهم نامه در نظر گرفتیم و تمام تلاشمان را به كار می گیریم كه به درستی مفاد آنرا به مرحله اجرا و عملیاتی سازی برسانیم.
مجید برزگری، دبیر كل مجمع تشكل های دانش بنیان، به تشریح مبحث محوری تفاهم نامه پرداخت و اظهار داشت: همكاری در جهت نیازسنجی، طراحی و برگزاری دوره های آموزشی موردعلاقه و نیاز طرفین در جهت ارتقای سطح دانش، نگرش و توانمندسازی منابع انسانی تشكل های اقتصادی و اعضای آنها همچون موضوعات محوری این تفاهم نامه است.
برزگری به اهداف آموزشی تفاهم نامه اشاره نمود و اضافه كرد: استفاده حداكثری از ظرفیت های طرفین در برگزاری دوره ها، همكاری در برنامه ریزی آموزشی و مدیریت برگزاری دوره ها و رفع خلاهای آموزشی كه مانع توسعه كسب وكارهای دانش محور هستند، هدف های عمده ای است كه این تفاهم نامه بر پایه آن بنا شده است.
ناصر عندلیب، مدیرعامل موسسه آموزش و منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران هم در ادامه با تاكید بر اینكه در دوره هشتم و نهم اتاق بازرگانی به توانمندسازی در حوزه منابع انسانی و آموزش توجه ویژه ای شده است، اظهار داشت: هم اكنون دوره های آموزشی عمومی به صورت منظم برگزار می شود، تابحال رابطین آموزشی تشكل ها به عدد ۶۰ رسیده؛ همین طور جلسات در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸۴ نفر از تشكل های مختلف و قریب به ۹ هزار نفر ساعت در دوره های عمومی شركت كردند.
عندلیب با اشاره به اینكه در موسسه آموزشی ما علاوه بر دوره های آموزشی عمومی، دوره های تخصصی هم در تعامل مستقیم با هر تشكل ایجادشده است، اضافه كرد: در این پلتفرم، روش آموزش مبتنی بر شایستگی را انتخاب كردیم كه تمامی امور از تدوین استانداردهای آموزشی، نیازسنجی، ارزش یابی، اجرا و عرضه گواهینامه را شامل می شود. برای این كار از سیستم مدیریت آموزش استفاده شده است، ضمن اینكه در موسسه آموزشی اتاق امكانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برای انواع آموزش های حضوری یا الكترونیكی موجود است.
بهمن عشقی، دبیر كل اتاق بازرگانی تهران هم با اشاره به اینكه در شرایطی كه نفت موتور محرك اقتصاد كشور و عامل ثروت پایدار نشده است، اظهار داشت: آموزش یكی از نقاط ضعف زنجیره ایجاد ثروت در ایران است، در سال ۴۹ گروهی از فعالان اقتصادی و دانش آموختگان دانشگاه‌ اروارد مركز مطالعات مدیریت را راه اندازی می كنند تا مدیر پرورش دهند. بخش خصوصی در دهه ۴۰ نهضت لزوم آموزش را شروع كردند، امروز این لزوم در حوزه آموزش در اتاق بازرگانی تهران درك شده است.
عشقی توسعه آموزش را محوری ترین عنصر خدمت رسانی اتاق تهران دانست و اضافه كرد: درگذشته آموزش ها به مشاوره صدور كارت بازرگانی محدود بود، امروز شاهد می باشیم كه نخستین گروه از فعالان اقتصادی در رشته مدیریت كسب وكار به همت اتاق تهران فارغ التحصیل شدند.
وی ضمن قدردانی از دست اندركاران امضای تفاهم نامه آموزشی، حاضران را به ادامه چنین همكاری هایی تشویق كرد و اظهار داشت: تفاهم نامه ای كه امروز به امضا می رسد، مصداقی از همكاری مشترك اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشكل های دانش بنیان در زمینه آموزش است. اگر تشكل ها را محور فعالیت های اقتصادی بدانیم، ازاین رو بهترین نیازسنجی آموزشی از جانب تشكل ها عرضه خواهد شد و سنجش درست نیازها، ما را به آموزش مطلوب هدایت می كند.
بر مبنای اعلام روابط عمومی مجمع تشكل های دانش بنیان ایران، در انتها نشست هم آیین امضای تفاهم نامه و تبادل آن توسط دبیر كل اتاق بازرگانی تهران و رئیس مجمع تشكل های دانش بنیان در جمع حاضران برگزار گردید.



1398/07/10
22:40:33
5.0 / 5
5044
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , سازمان , سخت افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲