جایزه مصطفی (ص) حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان اسلام است

جایزه مصطفی (ص) حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان اسلام است

به گزارش راستابلاگ عضو مجمع خیرین كشور با اشاره به راه اندازی اتاق فكر علمی از جانب جایزه مصطفی(ص)، اظهار داشت: جایزه مصطفی (ص) می تواند حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان در سراسر دنیا بخصوص جهان اسلام باشد.


نادر ریاحی سامانی در گفتگو با ایسنا در مورد جایگاه كشورهای اسلامی در توسعه علم و فناوری اظهار داشت: هم اكنون بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) پرچمدار این حوزه شده است، ضمن آنكه كشورهای جهان اسلام باید استقلال علمی داشته باشند تا به خودكفایی برسند.
ریاحی علم را تاج سر بشریت توصیف كرد و افزود: هر زمانی كه كسی توانست به علم دسترسی پیدا كند، برتری می یابد و اگر ما بر مبنای مبانی اسلامی پیش برویم، آن دسته از ابتكارات و خلاقیت هایی كه مسلمانان و دیگران دارند، می تواند در خدمت بشر باشد. واقعیت این است كه خیلی از كشورها، با استفاده از اختراعات و خلاقیت ها، علم را بعنوان ابزاری برای سلطه خود در اختیار می گیرند.
عضو مجمع خیرین كشور رسیدن به خودكفایی را همچون راهكارهایی ذكر كرد كه از تبدیل شدن علم به ابزار سلطه جلوگیری می كند و خاطرنشان كرد: جایزه مصطفی(ص) یكی از بی بدیل ترین ابتكارات و خلاقیت های دست اندركاران و مدیران ارشد در این راستا است و توانسته است دانشمندان جهان اسلام را از سراسر دنیا گردهم آورد تا از توانایی های یكدیگر آگاه شوند.
وی با اشاره به راه اندازی اتاق فكر علمی از جانب جایزه مصطفی(ص)، تصریح كرد: اتاق فكر بوجود آمده می تواند حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان در سراسر دنیا بخصوص جهان اسلام باشد و این همان هدفی است كه این جایزه برای تحقق آن فعالیت های برجسته و شایسته ای انجام داده است.
جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است كه هر دو سال یك مرتبه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. این جایزه با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین های علم و فناوری در جهان اسلام، علم آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می كند.
بر این اساس، سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در آبان ماه 1398 (نوامبر 2019) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری جهان اسلام برگزار می شود.



1398/07/08
20:48:22
5.0 / 5
4489
تگهای خبر: فناوری , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵