در دانشگاه آزاد انجام شد

بروزرسانی لیست مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر

بروزرسانی لیست مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر

به گزارش راستابلاگ پنجمین جلسه اعتبارسنجی نشریات علمی و بروزرسانی لیست های مجلات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، پنجمین جلسه كمیته اعتبارسنجی نشریات علمی و بروزرسانی لیست های مجلات دارای اعتبار دانشگاه‌ زاد اسلامی در جهت كیفی سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه بندی دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی، توسط پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.
در این نشست تعداد ۴۶ مجله كه قبلا توسط كارگروه های ارزیابی كننده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بود، ارزیابی نهایی شد و فایل Journal Metrics ۲۰۱۸ تهیه شده هم به منظور بهره برداری واحدهای دانشگاهی و استان ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همینطور به دنبال عرضه لیست «مجلات دارای اعتبار» در خرداد ماه سال ۱۳۹۸، لیست جدید به روزرسانی شد و با كد ۹۸/۳ برای بهره برداری واحدهای دانشگاهی عرضه شده است. این لیست، حاصل هم اندیشی و همكاری با صاحب نظران دانشگاه آزاد اسلامی و كمیسیون های تخصصی هیات ممیزه دانشگاه، با در نظر گرفتن بخشنامه های در رابطه با دانشگاه است و شامل چهار مجموعه با تفكیك موضوعی به شرح زیر است:
Arts & Humanities Citation Index
Social Sciences Citation Index
Science Citation Index Expanded
Emerging Sources Citation Index
با عنایت به پیچیدگی فرایند شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی و ضرورت معرفی این دسته از مجلات، به دنبال عرضه لیست «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در خرداد ماه ۱۳۹۸، این لیست هم توسط پژوهشگاه و شبكه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به روزرسانی شد كه با كد ۹۸/۳۰ در وب سایت به نشانی http: //rsh.rvp.iau.ir موجود هستند.
با عنایت به ضرورت و اهمیت عرضه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات كمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یك مرتبه تشكیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به استحضار واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و كلیه نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.
همواره جدیدترین نسخه لیست ها مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفته و این لیست ها ملاك تشخیص خواهند بود.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، كلیه موارد موجود در اطلاعیه ۲۵ دی ۹۷ (به روزرسانی لیست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر و معرفی لیست مجلات دارای اعتبار) كه به استحضار كلیه واحدها رسیده است، به قوت خود باقی بوده و همچنان ملاك عمل خواهد بود. در صورت عدم توجه به لیست های مذكور، كلیه مسئولیت بر عهده نویسنده خواهد بود.



1398/07/02
13:48:14
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳