ستاری در استان گلستان تاكید كرد

تجهیز زیرساخت های گلستان را با تمام توان انجام می دهیم، تسریع در ساخت كارخانه نوآوری گرگان

تجهیز زیرساخت های گلستان را با تمام توان انجام می دهیم، تسریع در ساخت كارخانه نوآوری گرگان

به گزارش راستابلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه استان گلستان از ظرفیت های فوق العاده ای در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری تمام توان خودرا به كار می گیرد تا زیرساخت های استان گلستان تجهیز شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در مسافرت خود به استان گلستان در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه استان گلستان در زمینه اقتصاد دانش بنیان ضعیف عمل كرده است، اظهار نمود: پشتیبانی از مراكز نوآوری پارك علم و فناوری، كارخانه های نوآوری و تجهیز و زیرساخت های استان را در دستور كار خود قرار داده ایم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اولین بخش از سفر یك روزه خود به استان گلستان از یك شركت دانش بنیان بازدید نمود. این شركت دانش بنیان كه در عرصه تولید داروهای گیاهی فعال است، توانسته با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی ۵۰ قلم داروی گیاهی به بازار عرضه نماید. این شركت با صادرات داروهای گیاهی به كشورهای آسیایی ضمن جلوگیری از خروج ارز برای كشور ارزآوری نیز به دنبال داشته است.
ستاری در ادامه سفرش به استان گلستان به مركز نوآوری سلامت دانشگاه‌ لوم پزشكی این استان رفت. این مركز نوآوری در فضایی با مساحت ۷۰۰ متر مربع با عنوان مركز نوآوری سلامت و فناوری حوزه سلامت به راه افتاده است و در آن نمونه سازی، تجاری سازی ایده ها و محصولات حوزه مهندسی پزشكی پیگیری می شود. «ایجاد و توسعه اكوسیستم نوآوری و كارآفرینی در حوزه سلامت»، «ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری جهت رشد و پرورش ایده های نو در حوزه سلامت»، «معرفی ظرفیت ها و فرصت ها جهت ایجاد كسب وكارهای جدید در حوزه سلامت»، «تجاری سازی نتایج تحقیقات كاربردی و ثروت آفرینی» و «حمایت از نوآوران و فناوران حوزه سلامت» از دیگر اهداف این مركز نوآوری است.
همین طور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سفر به استان گلستان از محل كارخانه نوآوری گرگان دیدن و دستورات لازم برای تسریع در ساخت كارخانه نوآوری گرگان را صادر كرد. این كارخانه نوآوری با هدف جذب شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان، سرمایه گذاران و برگزاری رویدادها و فعالیت های مؤثر در ارتقای كارآفرینی و نوآوری و فناوری در حوزه های شهری، بانوان، روستایی به وجود آمده است.
كارخانه نوآوری با در اختیار گذاشتن فضای كاری مشترك و با كنارهم قرار دادن استارتاپ ها، تیم های خلاق و مشاوران متخصص، هم افزایی منحصر به فردی را به وجود می آورد.

یكی دیگر از شركت های دانش بنیان میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این سفر یك روزه بود. این شركت كه دارنده نشان صادرات به اتحادیه اروپا است، بعنوان تولیدكننده ایمپلنت های ارتوپدی و نیل های اینترلاك، با بهره گیری از نیروهای متخصص دانشگاهی در امر تولید و تحقیق و توسعه با هدف نوآوری و ارائه خدمات به بیشتر از ۱۵۰ مركز بهداشتی و درمانی در سراسر كشور، با صادرات به كشورهای اروپایی و آسیایی ضمن خروج جلوگیری از خروج ارز برای كشور ارزآوری به همراه داشتند.
ستاری در ادامه از یكی از شركت های مستقر در شهرك صنعتی گنبد بازدید نمود. این شركت دانش بنیان كه در عرصه تولید محصولات شیمیایی پیشرفته (اسید سولفونیك) فعالیت دارد، توانسته با تولید ۱۰۰ تن اسید سولفوریك در روز، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز برای كشور ارزآوری هم داشته باشد.

ستاری در ادامه از محل كارخانه نوآوری گنبد بازدید می كند. هدف از ایجاد كارخانه نوآوری گنبد كه در فضای تقریباً ۷ هزار متری و با همكاری دانشگاه گنبد به وجود آمده است، نمونه سازی ایده ها، تجاری سازی آنها و ایجاد شرایط مناسب برای استارتاپ ها و شركت های نوپا است.




منبع:

1398/06/26
22:45:16
5.0 / 5
4865
تگهای خبر: اتحادیه اروپا , خدمات , دانشگاه‌ , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴