ستاری در جمع هیات اندونزیایی:

نسل جدیدی از كارآفرینان به محیط كسب وكار ایران تزریق شده است

نسل جدیدی از كارآفرینان به محیط كسب وكار ایران تزریق شده است

به گزارش راستابلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ملاقات وزیر بهداشت و درمان كشور اندونزی و معاونین و مدیران وزارت بهداشت اندونزی با تاكید بر تزریق نسل جدیدی از كارآفرینان به محیط كسب و كار ایران، اظهار داشت: استارتاپ های گوناگونی در حوزه های مختلف علمی مانند نانوتكنولوژی، بیوتكنولوژی و غیره در كشور شكل گرفته است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در دیدار نیلا فریدمولك، وزیر بهدشت اندونزی، اظهار نمود: حدود ۵ سالی است كه فضای جدیدی از كسب و كار در ایران شكل گرفته كه مبتنی بر نیروی انسانی و ایده های آنها است.
ستاری در ادامه نیروی انسانی كشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایران ذخیره بزرگی از نیروی انسانی را در اختیار دارد. هم اكنون ۳۳ میلیون جوان بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۵ میلیون دانشجو در ایران هستند كه بزرگترین گنجینه ما برای حركت از اقتصاد نفت محور به اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه كرد: نسل جدیدی از كارآفرینان به حوزه اشتغال كشور تزریق شده اند كه این نسل استارتاپی در حوزه های مختلفی چون هوا فضا، نانوتكنولوژی، بیوتكنولوژی، سلول های بنیادی و غیره فعالیت می نمایند.
هدف معاونت علمی تحقق اقتصاد دانش بنیان است
رئیس بنیاد ملی نخبگان همینطور با تاكید بر اینكه تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقق اقتصاد دانش بنیان است، عنوان كرد: ۵ سال است كه تلاش می نماییم اقتصاد دانش بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی نماییم.
وی افزود: تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان، در چارچوب زیست بومی محقق می شود كه صندوق های خطرپذیر، پارك های علم و فناوری، استارتاپ ها و بانك ها را در دل خود جای داده است.
ستاری با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه بهداشت و درمان، اظهار نمود: هم اكنون بیشتر از ۹۷ درصد داروهای داخلی در كشورمان تولید می شود كه این استقلال دارویی به دلیل تحریم های سیاسی و اقتصادی ایران در دهه های گذشته بوده و شكل گیری بزرگ ترین شركت های بیوتكنولوژی منطقه خاورمیانه در ایران نتیجه همین تحریم ها است.
وی تصریح كرد: ایران آمادگی كاملی دارد تا در حوزه صادرات محصولات و تجهیزات پزشكی و انتقال فناوری تولید داروها به كشور اندونزی پیش قدم شود. وظیفه ما ایجاد پل ارتباطی بین اساتید، دانشجویان و شركت های ایرانی با دیگر كشورها است تا تعامل بین آنها بیشتر شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح كرد: ایران می تواند با هزینه كم و كیفیت بالا تكنولوژی های دارویی و تجهیزات پزشكی خویش را به كشور اندونزی منتقل كند كه این كار سبب افزایش همكاریهای بین دو كشور می شود.
انتقال نانوتكنولوژی از ایران به اندونزی ضروری است
"نیلافریدمولك" وزیر بهداشت اندونزی هم در این دیدار، با اشاره به پیشرفت های خوب ایران در حوزه های مختلف علمی، اظهار داشت: سفر ما به ایران برای پیگیری میزان پیشرفت توافق نامه هایی است كه سال های گذشته بین دو كشور منعقد شده است.
وی ادامه داد: در این سفر از پیشرفت های ایران در حوزه پزشكی، به خصوص نانوتكنولوژی دارویی بازدید كردیم و امیدواریم این پیشرفت ها به كشور ما هم منتقل شود.
مولك همینطور خاطرنشان كرد: اندونزی آماده پذیرش تكنولوژی های پیشرفته ایران در حوزه نانوتكنولوژی در زمینه سلامت و بهداشت است.
مركز نانوتكنولوژی در اندونزی بزودی تاسیس می شود
سعید سركار، دبیر ستاد توسعه نانوتكنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این دیدار، با اشاره به موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تاسیس مركز نانوتكنولوژی در اندونزی، اظهار داشت: بزودی این مركز در كشور اندونزی تاسیس می شود. این مركز همكاری بین دو كشور در حوزه نانو را زیاد می كند.
وی ادامه داد: در این سفر مذاكرات مختلفی بین شركت های دانش بنیان ایرانی و اندونزیایی در حوزه نانوداروها و تجهیزات پزشكی برگزار گردید كه امیدواریم بزودی محصولات و تكنولوژی های دارویی و تجهیزات پزشكی بین دو كشور تبادل شود.
انتقال تكنولوژی داروی سرطان از ایران به اندونزی
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه تولید داروهای ضدسرطان و داروهای زیستی، اظهار داشت: ایران آمادگی كاملی دارد تا تكنولوژی تولید این داروها را به كشور اندونزی منتقل كند.
وی ادامه داد: هم اكنون ۲۲ داروی زیستی در كشور تولید می شود و ۵۰۰ شركت دانش بنیان هم در این زمینه فعالیت می نمایند كه ۸ شركت بعنوان بزرگ ترین شركت های دارویی معرفی شده اند.
در انتهای این دیدار تفاهم نامه انتقال فناوری تولید ۵ واكسن انسانی از اندونزی به ایران بین دو شركت ایرانی و اندونزیایی و هم تفاهم نامه صادرات و انتقال فناوری محصولات نانوتكنولوژی از ایران به اندونزی توسط وزارت بهداشت و درمان اندونزی و ستاد توسعه فناوری نانو به امضاء رسید.




منبع:

1398/06/24
20:48:40
5.0 / 5
4844
تگهای خبر: شركت , صادرات , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳