قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد

برگزاری همایش تكریم خادمان اربعین امام حسین (ع) در مشهد

برگزاری همایش تكریم خادمان اربعین امام حسین (ع) در مشهد

راستابلاگ: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری همایش تكریم خادمان اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در مشهد مقدس اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مصطفی خاكسار قهرودی با اشاره به اینكه این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می شود، درمورد اهداف برگزاری آن اظهار نمود: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمین سیدالشهدا(ع)، هم فكری و هم دلی بین موكب داران، انتقال و تبادل تجربه سال ها خدمت به زائرین اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می گردد.
وی افزود: آستان قدس رضوی بعنوان یك نهاد ملی و بین المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی گری نیست، بلكه تسهیل گر و پشتیبان جریان های مردمی هستیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه كرد: در روزهای اربعین حسینی بار اصلی خدمت رسانی به زائرین اباعبدلله بر عهده موكب داران عراقی بود و در سال های اخیر هم حضور موكب داران سایر كشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ تر شده كه نشان گر تقویت بنیان های وحدت و همدلی در بین مسلمین منطقه است.
خاكسار قهرودی با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موكب داران، عنوان كرد: این همایش بین المللی در جهت هم افزایی بیشتر و خدمت رسانی بهتر به زائرین امام حسین(ع) با حضور ۱۲۰۰ موكب دار از كشورهای ایران و عراق برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این همایش روز دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موكب داران عراقی برگزار می شود.




1398/06/24
15:42:57
5.0 / 5
4814
تگهای خبر: بین المللی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵