استانداردهای نانو كشاورزی در پژوهشگاه بیوتكنولوژی تدوین می شود

استانداردهای نانو كشاورزی در پژوهشگاه بیوتكنولوژی تدوین می شود

به گزارش راستابلاگ رئیس بخش تحقیقات نانوی پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی با تاكید بر اهمیت استاندارد از تلاش محققان بخش در تدوین استانداردهای مربوط به فناوری نانو در حوزه كشاورزی اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر مامنی در نشست دوره ای ریاست پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی با اعضای هیات علمی و محققان بخش تحقیقات نانوی پژوهشگاه، اظهار نمود: با عنایت به این كه هیچ استانداردی برای محصولات نانوی در رابطه با بخش كشاورزی از قبیل نانوسموم، نانوكودها و... در سازمان ملی استاندارد وجود ندارد، در تلاشیم استانداردهایی را در این زمینه تدوین و به سازمان استاندارد عرضه نماییم.

وی خاطرنشان كرد: استانداردهای پیشنهادی در سازمان استاندارد ارزیابی و در صورت تایید به نام پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی ثبت می شوند.
دكتر نیراعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی هم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بر لزوم درس آموزی از حماسه حسینی و وفاداری و امانتداری حضرت ابوالفضل و دیگر یاران امام (ع) تاكید و اظهار نمود: باید با یاد امام حسین (ع) انقلابی در فعالیتهایمان ایجاد نماییم تا بتوانیم در كنار هم از شرایط سخت موجود عبور نماییم.
خوش خلق سیما با بیان این كه تحریم ها و محدودیتهای فعلی شرایطی مشابه روزهای دفاع مقدس را به مردم ما تحمیل كرده، تصریح كرد: باید با برنامه ریزی ای متناسب با شرایط جنگی، حداكثر توان و ظرفیت خویش را برای غلبه بر مشكلات و كمبودها به كار بگیریم و نه از سر وظیفه كه با نهایت عشق و تعهد كار نماییم.

رئیس پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی همینطور با اشاره به این كه در شرایط فعلی به رغم تحریم ها و مشكلات زمینه خوبی برای عرضه ایده ها و طرح های ابتكاری در زمینه نانو وجود دارد، خاطرنشان كرد: مراجعات گوناگونی از شركتها برای رفع نیازهایشان داریم كه باید در شرایط رقابتی ای كه در این عرصه وجود دارد، در اسرع وقت نسبت به عرضه ایده های جدید اقدام نماییم.

ایشان در ادامه بر لزوم گسترش فرهنگ مناسب كار و تحقیق در مراكز پژوهشی تصریح كرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی پس از دریافت دكتری دیگر علاقه ای به پوشیدن روپوش آزمایشگاه ندارند، در حالیكه در آزمایشگاه است كه فكرهای جدید به ثمر می رسند و محصولات و فرصتهای جدید كار خلق می شوند.
خوش خلق سیما در انتها از محققان بخش نانو خواست تا با عرضه ایده های خلاقانه نهایت صرفه جویی را در هزینه ها انجام دهند.

بر مبنای اعلام پژوهشگاه بیوكنولوژی كشاورزی، در ادامه این جلسه همینطور برخی از اعضای هیات علمی و محققان بخش به بیان گزارشی از فعالیت ها و بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.



1398/06/23
14:04:14
5.0 / 5
4425
تگهای خبر: سازمان , شركت , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵