اصلاحات جدید دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها اعلام گردید

اصلاحات جدید دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها اعلام گردید

راستابلاگ: سازمان سنجش آموزش كشور اصلاحات جدید درباب كدرشته های دانشگاهها و مراكز آموزش عالی محل پذیرش دانشجو برمبنای سوابق تحصیلی را اعلام نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته برمبنای سوابق تحصیلی بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو از ۲۰ اسفند ۹۷ شروع شده و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت نام نیز از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ انتشار یافته است. بدین سبب تمامی داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته جهت شركت در پذیرش دانشجو صرفاً برمبنای سوابق تحصیلی باید بر طبق این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام نمایند.
هر داوطلب برای پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه‌ ا و موسسات آموزش عالی می تواند تا ۱۰۰ كدرشته را از میان كدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت كند و برای این كار باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت نام به اطلاعیه های تكمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ بازگشت كند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر طبق سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بدون در نظر گرفتن دانشگاه آزاد تعداد ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.
همچنین اصلاحات جدید درباب اعلام كد رشته های جدید و دانشگاه های پذیرش دانشجویان در این رشته ها در سایت سازمان سنجش آموزش كشور انتشار یافته و داوطلبان می توانند در انتخاب رشته خود به این اصلاحات توجه نمایند.





منبع:

1398/06/19
23:57:35
5.0 / 5
5056
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵