اندروید 10 سمعك را به هدست بلوتوثی تبدیل می كند!

اندروید 10 سمعك را به هدست بلوتوثی تبدیل می كند!

به گزارش راستابلاگ جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب و فراگیر اندروید موسوم به ˮاندروید ۱۰ˮ می تواند دستگاه های كمك شنوایی مانند سمعك ها را در گوشیهای پیكسل گوگل به هدست های بلوتوثی تبدیل كند تا بتوان از راه آنها تماس ها را پاسخ داد و موسیقی گوش كرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نسخه جدید سیستم عامل اندروید علاوه بر خصوصیت هایی مانند حالت تاریك گسترده و ابزارهای كنترل حریم خصوصی بیشتر، خصوصیت های دسترسی جدیدی هم در خود دارد.
یكی از نكات برجسته این نسخه كمك به كسانی است كه از سمعك استفاده می نمایند تا بتوانند همراه با استفاده از سمعك بیشترین استفاده را از تلفن هوشمند اندرویدی خود ببرند.
كاربران كم شنوایی كه از سمعك استفاده می نمایند با استفاده از پروتكل جدید اندروید به نام "پخش صدا برای سمعك ها"(ASHA) قادر خواهند بود از تلفن هوشمند "پیكسل"(Pixel) خود برای پخش صوتی موسیقی و مكالمه مستقیم از راه سمعك های خود اقدام نمایند.
در واقع این خصوصیت سبب می شود كه این افراد بتوانند از سمعك های خود مانند سایر دستگاه های بلوتوثی استفاده كنند.
ضمن اینكه پخش صوت به این روش از پخش از راه بلوتوث كم انرژی(BLE) انجام می شود، ازاین رو هم سمعك و هم تلفن می توانند باتری كافی را برای پیمودن یك روز كامل داشته باشند.
این خصوصیت در زمان راه اندازی "اندروید ۱۰" كه امروز(۱۳ شهریور) است، با گوشیهای Pixel ۳، Pixel ۳ XL، Pixel ۳a و Pixel ۳a XL و سمعك های ReSound LiNX Quattro و Beltone Amaze و همینطور پردازنده صدای Cochlear Nucleus ۷ سازگار است.
گوگل همینطور این سیستم را به صورت منبع آزاد در اختیار قرار می دهد تا تعداد بیشتری از دستگاه های اندرویدی و شركت های ساخت سمعك در آینده نزدیك از این خصوصیت پشتیبانی كنند.
گوگل طی یك سال قبل تلاش های زیادی كرده است تا اندروید را برای افراد كم شنوا در دسترس تر كند. چنان كه در ماه فوریه یك اپلیكیشن با نام Sound Amplifier منتشر نمود كه در اصل گوشی هوشمند اندرویدی را به سمعك تبدیل می كند. همینطور در ماه ژوئیه گذشته هم در دسترس بودن این برنامه را به دستگاه های غیراندرویدی هم گسترش داد.
احتیاج به توسعه این نوع برنامه ها و خصوصیت ها مشخص است و كاملا احساس می شود، چون كه برپایه آمار سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سطح جهان از اختلالات شنوایی رنج می برند و این تعداد هر ساله میلیون ها نفر افزایش می یابد.



1398/06/13
14:58:35
5.0 / 5
4446
تگهای خبر: دستگاه , سازمان , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳