معرفی نمایندگان 2 كشور در اسكار ۲۰۲۰

معرفی نمایندگان 2 كشور در اسكار ۲۰۲۰

راستابلاگ: كمیته اسكار سینمای ˮسوئدˮ و ˮمراكشˮ، فیلم های منتخب خودرا جهت شركت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسكار در سال 2020 انتخاب كردند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ورایتی، سینمای سوئد فیلم «و آنگاه رقصیدیم» به كارگردانی «لوان آكین» را بعنوان نماینده خود به آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اسكار معرفی نمود.
این فیلم كه نخستین نمایش خودرا در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره فیلم كن ۲۰۱۹ تجربه كرد، روایتگر داستان رقابت و رفاقت دو رقصنده باله است كه بتازگی در جشنواره فیلم سارایوو نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را كسب نمود.
سینمای سوئد حضور پررنگی در جوایز اسكار خارجی داشته و آخرین بار در سال ۱۹۸۳ با فیلم «فانی و الكساندر» ساخته سینماگر سرشناس «اینگمار برگمن» برنده جایزه این شناخه شد در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «میدان» به كارگرانی «روبن اوستلوند» به نمایندگی از سوئد به جمع نامزدهای نهایی راه پیدا كرد.
كمیته اسكار سینمای مراكش نیز فیلم «آدام» به كارگردانی «مریم توزانی» را بعنوان نماینده اسكاری این كشور انتخاب نمود. این فیلم كه امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم كن رونمایی گردید، روایتگر زن حاملگی است كه در كوشش برای گرفتن پناهندگی و فرار از فقر و تعصب است.
سینمای مراكش از سال ۱۹۷۷، در جوایز اسكار شركت می كند اما تابحال تنها فیلم «عمر مرا كشت» ساخته «رشدی زم» توانسته به لیست اولیه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین المللی راه یابد.
سال قبل در مجموع ۸۹ كشور فیلم منتخب خودرا برای رقابت در این شاخه از اسكار ارسال كردند كه در نهایت ۸۷ كشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مكزیك با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو كوارون» برنده اسكار بهترین فیلم خارجی شد.
تابحال ۲۵ كشور فیلم نماینده خودرا برای حضور در جوایز اسكار ۲۰۲۰ انتخاب نموده اند.
آخرین مهلت معرفی فیلم از طرف كشورها جهت شركت در شاخه بهترین فیلم خارجی كه از امسال به شاخه بهترین فیلم بین المللی تغییر نام داده، اول اكتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.
لیست نامزدهای نهایی جوایز اسكار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار می شود.




منبع:

1398/06/11
14:38:04
5.0 / 5
4631
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , رونمایی , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲