مدیر عامل یك شركت دانش بنیان:

شركت های دانش بنیان اهرمی برای دریافت مطالباتشان ندارند

شركت های دانش بنیان اهرمی برای دریافت مطالباتشان ندارند

به گزارش راستابلاگ مدیر عامل یكی از شركت های دانش بنیان اظهار داشت: شركت های دانش بنیان هیچ اهرمی برای دریافت مطالبات خود از دولت ندارند و این امر باعث صدمه فراوان به برخی شركت ها شده است.


محمدرضا هاتف در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تحریم ها بر فعالیت شركت های دانش بنیان خاطرنشان كرد: با عنایت به بومی سازی خیلی از سیستم های كنترلی پیشرفته در داخل كشور، اثر تحریم ها در این بخش ها به شدت كاهش یافته و باعث اعتماد بیشتر از پیش صنایع كشور به محصولات بومی شده است كه این امر می تواند میزان تولید و اشتغال در كشور را بسیار بهبود ببخشد.
وی كه شركت وی در زمینه خدمات نیروگاهی فعالیت دارد درمورد انتظارات شركت های دانش بنیان از دولت، تصریح كرد: توجه بیشتر از پیش به محصولات بومی و پشتیبانی از تولید دانش بنیان باید مورد توجه دولت قرار گیرد. هم اكنون یك شركت دانش بنیان هیچ اهرمی برای دریافت مطالبات خود از دولت ندارد و این امر باعث صدمه فراوان به برخی شركت ها شده است.
وی در مورد مشكلات این شركت، اظهار داشت: عدم وصول مطالبات دولتی، عدم وجود نیروی دانش آموخته مستعد و كارا، نوسانات نرخ ارز، معوق ماندن تعدیل قیمت پروژه ها و كند شدن شدید انجام پروژه ها همچون مشكلات ما است.
هاتف افزود: ایران كشوری است كه تمامی استعدادهای لازم برای بالنده شدن اقتصاد را داراست، ازاین رو باید اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود، كیفیت كالای داخلی افزایش پیدا كند، اعتماد به كالای داخلی ایجاد و قوانین و موانع دست و پا گیر دولتی برچیده شود.



1398/06/01
01:09:34
5.0 / 5
4313
تگهای خبر: خدمات , سیستم , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴