در گفت وگو با راستابلاگ اعلام شد

برگزاری نخستین مسابقات هوشمندسازی و تحلیل كسب و كارهای ایرانی در دانشگاه تهران

برگزاری نخستین مسابقات هوشمندسازی و تحلیل كسب و كارهای ایرانی در دانشگاه تهران

راستابلاگ: عضو انجمن علمی دانشكده مهندسی صنایع دانشگاه تهران مهم ترین برنامه این انجمن امسال را برگزاری ˮاولین مسابقات هوشمندسازی و تحلیل كسب و كارهای ایرانیˮ در دانشكده مهندسی صنایع دانشگاه تهران عنوان نمود و اظهار داشت: همچون جوایز این مسابقه، امكان گذراندن دوره كارآموزی برای دانشجویان در شركت های بزرگ و معتبر حوزه كسب و كار است.


سارا سرداری در گفتگو با ایسنا، ضمن شرح برخی فعالیت های انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه‌ هران، از فعالیت چند كارگروه در این انجمن اطلاع داد و اظهار داشت: جدای از دوره های آموزشی كه اكثراً مربوط به رشته مهندسی صنایع است و از جانب انجمن برگزار می شود، بازدیدهایی هم برای دانشجویان در نظر گرفته شده و بعنوان مثال بازدید اخیر انجمن از شركت فعال در حوزه فروش اینترنتی كالا بوده است.
وی ادامه داد: همینطور برگزاری "اولین مسابقات هوشمندسازی و تحلیل كسب و كارهای ایرانی" را در پیش رو داریم كه مقرر است دانشجویان مختلف در آن شركت نمایند و این مسابقه در دو فاز برگزار می گردد.
عضو انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه تهران با اشاره به اینكه برگزاری مسابقه فوق مهم ترین برنامه سال جاری این انجمن است، افزود: هم اكنون به دنبال جذب سرمایه برای این مسابقه هستیم و سه عضو هیأت علمی دانشكده به همراه دو نفر از دانشجویان مقطع دكتری، مسابقه را با عنایت به درس های رشته مهندسی صنایع طراحی می كنند. این در شرایطی است كه دانشجویان قرار نیست بدانند كه باید از چه مفاهیم یا ابزارهایی برای حل مسائل مسابقه استفاده كنند.
سرداری تصریح كرد: این مسابقه در دو مرحله برگزار می گردد و همچون جوایز آن امكان گذراندن دوره كارآموزی برای دانشجویان در شركت های بزرگ و معتبر حوزه كسب و كار است.
وی كارگروه دیگر این انجمن را مسئول برگزاری سمینارهای یك روزه با عنوان "صنایع در صنایع" دانست و اظهار داشت: اخیراً یكی از این سمینارها در صنعت دارو انجام شد و مهندسین فعال در این صنعت برای دانشجویان از چگونگی كار در این صنعت گفتند. همینطور برنامه داریم سمینارهای دیگری برگزار نماییم تا در آنها زمینه معرفی استارتاپ ها در حوزه دانشجویی فراهم گردد.
عضو انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه تهران افزود: همینطور در صدد برگزاری مسابقات دیگری هستیم كه ضمن آن دانشجویان بتوانند به حل مسائل واقعی در قسمت های مختلف صنعت بپردازند. لازمه برگزاری این مسابقات همكاری دست اندركاران صنعت و فراهم آوردن فضای فكری و مسابقه ای برای دانشجویان است و در صورت حل مسائل از جانب دانشجویان، جوایزی به آنها اعطا خواهد شد.
سرداری اشاره كرد: مسابقه اصلی دانشكده، "اولین مسابقات هوشمندسازی و تحلیل كسب و كارهای ایرانی" را به تمام دانشگاه های كشور اطلاع رسانی خواهیم كرد و زمینه برای مشاركت دانشجویان سراسر كشور در این مسابقات برقرار است. هدف از برگزاری این مسابقه، تمرین كار گروهی است؛ بخصوص آن كه در دانشكده صنایع دانشجویان برای انجام كارها معمولا احتیاج به بستن یك تیم دارند.
وی افزود: همینطور طی دو مرحله این مسابقه، برخی مهارت ها ارزیابی می شود و كسی كه رتبه اول را كسب می كند مهارت هایی همچون بازاریابی، حل مسئله، كار گروهی و... را فرا می گیرد كه به دنبال آن می تواند در كارخانه ها و شركت ها به صورت موقت یا دائم استخدام شود. در عین حال این نحوه استعدادیابی باعث افزایش مهارت های دانشجویان در حوزه های فوق می شود و دانشجو را برای فعالیت بعنوان یك فرد نیمه-حرفه ای در صنعت آماده می كند.
دانشجوی مقطع كارشناسی مهندسی صنایع سپس به عرضه توضیحاتی در ارتباط با درس های رشته مهندسی صنایع پرداخت و تشریح كرد: بعضی درس های این رشته با سایر رشته ها مشترك است كه دید گسترده ای به دانشجویان در مورد سایر رشته ها می دهد. همینطور برخی درس ها دانشجویان را با شرایط كاری آینده آشنا می كند. بعنوان مثال هر كارخانه ای اهدافی را برای خود در نظر می گیرد و دانشجویان این وظیفه را دارند كه مسیر بهینه را برای رسیدن این كارخانه به اهداف خود تعیین كنند.
وی با اشاره به اینكه زمینه های مختلفی برای كار در رشته مهندسی صنایع وجود دارد، اظهار داشت: مهندسان صنایع می توانند در حوزه های مختلف همچون بیمه، بیمارستان و حوزه سلامت و درمان، بانك، خط تولید كارخانه و برنامه ریزی برای كیفیت تولید و یا بعنوان مهندس مشاور در بخش مدیریت كارخانه فعالیت كنند و برای كارخانه برنامه ریزی استراتژیك تعیین كنند. به عبارتی حوزه فعالیت مهندسان صنایع تنها به كارخانه محدود نشده، بلكه آنها می توانند به هر حوزه ای كه احتیاج به بهینه شدن دارد، وارد شوند و از طرقی به سودآوری بیشتر آن كارخانه یا صنعت كمك كنند.
عضو انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه تهران در انتها با اشاره به اینكه وظیفه دانشجویان در این رشته برقراری ارتباط بین بخش های مختلف صنایع است، اظهار داشت: بدین سبب درس های تخصصی تر این رشته درس هایی است كه به ما كمك می نماید بتوانیم مسیر صحیح را برای بهینه سازی فعالیت صنایع تعیین نماییم.
سرداری در همین زمینه تصریح كرد: درس های رشته مهندسی صنایع در بسیاری موارد به جهت پاسخ به یك مسئله واقعی در محیط كار و صنعت به وجود آمده و به صورت علم در آمده اند كه سبب شده دروس كاملاً كاربردی باشند. در عین حال امكان ادامه تحصیل برای دانشجویان و ایفای نقش بعنوان یك محقق بین رشته ای برقرار است.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، انجمن علمی دانشجویان مهندسی صنایع در سال 1383 تاسیس شده و علاوه بر فعالیتهای علمی و برگزاری دوره های آموزشی، چاپ نشریه علمی-دانشجویی نشرفن و فنكاو همچون اقدامات مؤثری است كه از جانب اعضای این انجمن صورت پذیرفته است.



1398/05/24
09:02:20
5.0 / 5
4330
تگهای خبر: اینترنت , دانشگاه‌ , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲