مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی تاكید كرد

لزوم توجه به دوره پودمانی پزشك خانواده و دوره های مشابه مكمل تخصص این رشته

لزوم توجه به دوره پودمانی پزشك خانواده و دوره های مشابه مكمل تخصص این رشته

راستابلاگ: مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی با تاكید بر اینكه دوره پودمانی پزشك خانواده و دوره های مشابه مكمل تخصص پزشكی خانواده هستند، اظهار داشت: باید بین متخصصان و افراد متقاضی دوره پودمانی مجازی پزشكی خانواده فرهنگ سازی كرد كه دوره های كوتاه مدت از قبیل MPH و FPBP جای تخصص پزشكی خانواده را نخواهند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر محمد آسایی اردكانی در ششمین نشست دوره پودمانی مجازی پزشكی خانواده در ارتباط با "مدل پیشنهادی اجرایی دوره آموزشی مجازی پزشكی خانواده FPBP" اظهار داشت: از اینكه دوره پودمانی مجازی پزشكی خانواده اعلام فراخوان شده است بسیار خوشحالم چونكه با این فراخوان آرزوی ۸ ساله بنده در حال تبدیل به واقعیت است.
ایشان سپس اشاره كرد: باید بین متخصصین و افراد متقاضی دوره پودمانی مجازی پزشكی خانواده فرهنگ سازی كرد كه دوره های كوتاه مدت از قبیل MPH و FPBP جای تخصص پزشكی خانواده را نخواهند گرفت بلكه این برنامه ها مكمل تخصص پزشكی خانواده هستند.
آسایی اشاره كرد: دو رشته پزشكی خانواده و پزشكی اجتماعی دو حوزه كاملاً متفاوت هستند و ما در پزشكی خانواده به دنبال كسب و جلب رضایت مردم هستیم و پزشك خانواده باید به مهارت هایی مسلح شود كه تا حد زیادی نیاز مردم به ویزیت توسط متخصصین را كم كند.
مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی بیان كرد: پزشك خانواده خوب، نه تنها باید بیماری ها را تشخیص و درمان كند بلكه باید بتواند خدمات بهداشتی- درمانی را به خوبی مدیریت كند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌ لوم پزشكی مجازی، در ادامه دكتر احمدی، مشاور رئیس این دانشگاه در امور دانشگاهی اضافه كرد: ما برای اجرای این برنامه مخصوصاً در زمینه شیوه و نحوه انجام كار در عرصه، توسط فراگیران و مشوق های انگیزشی (مادی و معنوی) به منظور تسهیل و تسریع اجرای (FPBP) نیازمند مشورت، دیدگاه ها و نظرات معاونین آموزشی و بهداشت هستیم.
همین طور دكتر حیدرزاده، مدیر گروه دوره پودمانی مجازی پزشكی خانواده اظهار داشت: با طی یك سیر تاریخی پر پیچ و خم در سال ۹۶ در جلسه ای كه تحت عنوان برنامه های میانبر پزشكی خانواده در قاهره مصر انجام شد به مدل برنامه FPBP منطبق با نیازهای ملی رسیدیم و آنرا طراحی و تدوین كردیم. درانتها جمع بندی موارد مطرح شده انجام گرفت.




منبع:

1398/05/10
00:44:04
5.0 / 5
4442
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳