نماینده سنندج:

جهاددانشگاهی می تواند نقش برجسته ای در تحقق بیانیه گام دوم داشته باشد

جهاددانشگاهی می تواند نقش برجسته ای در تحقق بیانیه گام دوم داشته باشد

راستابلاگ: نماینده سنندج و نایب رییس كمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شكوفایی تولید و اشتغال و آینده كشور می تواند نقش برجسته ای را ایفا كند.


سید احسن علوی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: بیشترین بحث بیانیه گام دوم انقلاب متكی بر جوانان است، چون آینده و چشم انداز توسعه و پیشرفت كشور هم بیشتر مبتنی بر فعالیت و تلاش جوانان است. جوانان در این راه باید بیشتر تلاش كنند تا بتوانند كشور را بهتر و سریعتر برای پیشرفت های آتی آماده كنند.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با عنایت به نیروی جوان و كارآمد خود، یكی از موثرترین بسترها برای توسعه كشور است مشروط به اینكه در ارتباط مستقیم با تولید و صنعت باشند.
نماینده سنندج، دیواندره و كامیاران، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه ما دانشگاه‌ ایمان را هم گران و هم اشتباه اداره می نماییم، عنوان كرد: دانشگاه ها نباید متكی به اعتبارات دولتی و یا فروش نفت باشند بلكه باید در امتداد تولید و تحقیق و پژوهش حركت كنند و در قبال تحقیق و پژوهش كسب درآمد كنند و همین طور بعنوان مشاور نظرات خودرا به دولت عرضه كنند.
وی اشاره كرد: دانشگاه های ما باید خودكفا باشند و تحقیقات خودرا در بخش های صنعتی، خدماتی و كشاروزی عرضه كنند و ما بر طبق نظرات آنها حركت نماییم در صورتیكه این انگیزه وجود ندارد.
علوی اظهار داشت: در امتداد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از تمامی ظرفیت های دانشگاهی، خصوصاً ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده لازم را ببریم و این نهاد در ارتباط با بخش صنعت، معدن، كشاورزی و تمامی صنایع وابسته و حتی بخش ساخت و ساز و مسكن نیز تحقیقات عرضه نماید.
وی افزود: جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شكوفایی تولید و اشتغال و آینده كشور می تواند نقش برجسته ای را ایفا كند، اما منوط به این است كه این نهاد را باور داشته باشیم و استقلال آن بیشتر شده و در سمت خودكفایی و درون زایی خودش حركت نماید نه اینكه فقط به بودجه داخلی كشور و بخش فروش نفت وابستگی داشته باشد.
نایب رییس كمیسیون عمران مجلس افزود: زمانی كه دانشگاه احساس كند باید بودجه و اعتباراتش را خودش تامین كند هم می تواند محقق خوبی باشد، هم رقابت ایجاد كند و هم در بخش تولید علم نیز نقش اساسی داشته باشد.
ایشان سپس سخنان خود اظهار داشت: به اعتقاد من هنوز نقش برجسته جهاددانشگاهی در كشور مغفول مانده است و این نهاد مقداری ناشناخته مانده و نتوانسته زیاد خودش را معرفی نماید در صورتیكه جهاددانشگاهی می تواند در تمامی زمینه های پیشرفت كشور دخیل باشد.
علوی درانتها اشاره كرد: نخبگان و نیروی كاردان و برجسته علمی بسیاری در جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب هم اشاره كردند این افراد می توانند برای جامعه و دستگاه های اجرایی نقش آفرینی كنند و امیدبخش باشند كه لازم است دستگاه های اجرایی نیز از این ظرفیت بزرگ استفاده كنند.




منبع:

1398/05/08
22:03:17
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , دستگاه , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳