وزیر بهداشت:

تحولی عظیم در ساختار مالكیت ها در جهان رخ داده است

تحولی عظیم در ساختار مالكیت ها در جهان رخ داده است

راستابلاگ: وزیر بهداشت با بیان این كه امروز تحولی عظیم در ساختار مالكیت ها در جهان رخ داده اظهار داشت: زمانی داشتن سوله و تجهیزات سرمایه به حساب می آمد اما امروزه اندیشه است كه ساختارها را تغییر داده و سرمایه شمرده می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سعید نمكی در مراسم راه اندازی دفاتر مالكیت فكری دانشگاه‌ ای علوم پزشكی كشور كه امروز یكشنبه در وزارت بهداشت انجام شد با اشاره به تفاوت رتبه ایران در تعداد مقالات و ثبت پتنت در حوزه نانو اظهار داشت: باید گام هایی برداشته شود كه از اندیشه در تولید و خلق ثروت استفاده نمائیم. تردیدی ندارم كه در سال های آینده بخش سلامت از تلاش های پژوهشگران در این عرصه برخوردار می شود.
وی ادامه داد: یكی از مواردی كه به مخترعان و پژوهشگران دلگرمی می دهد این است كه بدانند با ثبت اختراعات، نوآوری های آنها از گزند دست اندازی های آتی حفظ میشود. ستاد مركزی وزارت بهداشت با همكاری صمیمانه دانشگاه ها و همیاری دستگاه های دیگر مثل وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در امتداد ثبت اختراعات گام بزرگی برداشته. امیدواریم این حركت برای همه دست اندركاران و پژوهشگران و مخترعین مفید و موثر باشد. برای همه افرادی كه در این راه با ما همكاری داشتند آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
وزیر بهداشت با اشاره به وجود بیماری های غیرواگیر و نقش آنها در سلامت اظهار داشت: تاثیر بیماری های غیرواگیر در مرگ ومیر به این معنا نیست كه بیماری های واگیردار ریشه كن شده اند. با توجه به این كه ما در سرزمینی مالاریا خیز هستیم ولی می توانیم اعلام نماییم كه امسال و سال دیگر بیماری مالاریا در ایران ریشه كن(eradication) می شود.
نمكی افزود: حدود سی سال پیش در زمانی كه دكتر ملك زاده وزیر بهداشت بودند واكسیناسیون هپاتیت B به پروتكل واكسیناسیون كشور افزوده شد و امروز خوشبختانه می توانیم اعلام نماییم كه سرطان اولیه كبد كه یكی از عوامل اصلی آن مبتلاشدن به هپاتیتB است را یا نداریم و یا به ندرت داریم. این حاصل واكسیناسیون سنجیده ای بود كه برای گروه های هدف انجام شد. امیدواریم امروز بتوانیم حذف ( elimination) هپاتیتC را هم آغاز نماییم. از همكاران دانشگاه رفسنجان كه این طرح را آغاز كردند سپاسگزارم و دست خیرینی كه به این طرح كمك كردند را می بوسم.




منبع:

1398/05/06
13:29:14
5.0 / 5
5012
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵