رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اعلام كرد

انطباق برنامه و بودجه در رویكرد جدید دانشگاه آزاد

انطباق برنامه و بودجه در رویكرد جدید دانشگاه آزاد

راستابلاگ: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار داشت: جزئیات برنامه استان ها در جلسات بررسی بودجه سال تحصیلی 98-99 برمبنای انطباق آن با بودجه سالانه بررسی می شود، به طوریكه برنامه و بودجه باید كاملا با هم منطبق باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر امیررضا نقش رئیس دانشگاه‌ زاد اسلامی واحد نجف آباد، با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه سال ۹۸-۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دكتر طهرانچی، تصریح كرد: این برای اولین بار است كه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت واقعی و علمیاتی دیده می شود، همچنان كه در گذشته بودجه دانشگاه نوشته می شد اما نظارت دقیقی بر تحقق و انحراف یا عدم انحراف آن صورت نمی گرفت، اما در این دوره با رویكرد جدید، جزئیات برنامه های استان ها در سال مالی آینده و بر مبنای بودجه آن بررسی می شود و برنامه و بودجه باید كاملا با هم منطبق باشد.
وی با اشاره به اینكه برای هر برنامه و سرفصل در بودجه سنواتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید منابع درآمدی و هزینه كرد به صورت شفاف مشخص باشد، تصریح كرد: تراز شدن هزینه ها و درآمدها در بودجه بسیار مهم می باشد كه این مورد در دانشگاه آزاد محقق نمی شد، اما با رویكرد جدید بررسی و تصویب بودجه، واحدها ملزم هستند كه بر مبنای پیشبینی خود در بودجه و در صورت تحقق درآمدها، هزینه كنند.
رئیس واحد نجف آباد با تاكید بر ضرورت كاهش وابستگی دانشگاه به شهریه با عنایت به افزایش هزینه ها، خاطرنشان كرد: حالا جمعیت جوان كشور نسبت به دهه گذشته، كاهش یافته و تب مدرك گرایی فروكش كرده است كه این موارد منجر به كاهش درآمد دانشگاه ها شده، علاوه بر آن هزینه ها در یك سال قبل افزایش چشم گیری داشته، این در شرایطی است كه دانشگاه نمی تواند متناسب با تورم و افزایش هزینه ها، شهریه های دانشجویی را افزایش دهد. ازاین رو باید برای كاهش وابستگی دانشگاه به شهریه، تدابیر لازم را اتخاذ نماییم كه در این زمینه اقدامات خوبی در واحد نجف آباد شروع شده است.
واحد نجف آباد دارای رتبه اول در حوزه كسب درآمدهای غیرشهریه ای است
دكتر نقش افزود: واحد جامع نجف آباد در حوزه كسب درآمدهای غیرشهریه ای سال قبل رتبه اول در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی به دست آورد و توانست در ارتباط با صنعت، زمینه های لازم همكاری را ایجاد كند. همینطور در سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان هم در بودجه آینده، طرح های خوبی در دست اقدام داریم. تلاش داریم تجهیزات پیشرفته و های تك آزمایشگاه های واحد نجف آباد را در جهت درآمدزایی به كار بگیریم، سال قبل توانستیم دو میلیارد تومان درآمد از این محل كسب نماییم.
به گفته رئیس واحد نجف آباد، استفاده از اماكن خدماتی، عرضه آموزش های كوتاه مدت برون سازمانی، فعالیت در حوزه كشاورزی، تجاری سازی محصولات فناورانه از دیگر طرح های درآمدزای این واحد است كه در بودجه ۹۸-۹۹ پیشبینی شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی تصریح كرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت و زیرساخت های لازم را برای كسب درآمدهای غیرشهریه ای دارد كه می تواند با بكارگیری این ظرفیت ها، سمت و سوی درآمد را از شهریه تغییر دهد. همینطور باید هزینه ها را كاهش و بهره وری را افزایش دهیم. البته كاهش هزینه به معنای حذف آن نیست، بلكه هدف استفاده بهینه از منابع، صرفه جویی و افزایش بهره وری است. این ها مواردی است كه در سیاست بودجه نویسی دانشگاه به واحدها ابلاغ گردیده و ما هم تلاش كردیم در برنامه و بودجه سال ۹۸-۹۹ واحد نجف آباد موارد ابلاغی را لحاظ نماییم.
ایجاد ۲ مدرسه عالی مهارتی در واحد نجف آباد
دكتر نقش در انتها از برنامه ریزی برای ایجاد دو مدرسه عالی مهارتی در واحد نجف آباد اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به توانمندی واحد نجف آباد، راه اندازی دو مدرسه عالی مهارتی در زمینه مكانیك خودرو و فناوری اطلاعات شاخه اپلیكیشن ها در دستور كار این واحد قرار دارد.




منبع:

1398/05/05
14:11:55
5.0 / 5
4391
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲