وزیر كار:

آمار بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست

آمار بیكاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست

راستابلاگ: وزیر كار با اشاره به اینكه آمار بیكاری بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست، اظهار داشت: پیشنهاد می شود كارگروه مشترك بین دانشگاه ها و نهادها به منظور حل مشكل بیكاری در كشور ایجاد شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در نشست رؤسای دانشگاه‌ ا، مراكز پژوهشی و پارك های علم و فناوری كه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، با اشاره به اینكه میزان بیكاری جوانان دانش آموخته دانشگاهی بالاست و باید برای حل این مشكل ضوابط جدید و سرمایه گذاری صورت پذیرد، اظهار داشت: یكی از اساسی ترین مشكلات ما عدم تطابق محصولات دانش آموختگان با بازار كار است. بطوری كه با مطالعه ای كه ما در وزارت تعاون برمبنای طرح آمایش انجام دادیم و نیازمندی های شغلی هر استان را مشخص كردیم، فارغ التحصیلان دانشگاهی استان با نیاز شغلی و بازار كار استان خود تطابقی ندارند و باید بین نیاز استان ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی هماهنگی ایجاد شود.
ایشان سپس اضافه كرد: متأسفانه دانشجویان و دانش آموزان ما از مهارت كافی بهره مند نیستند و آمادگی انجام كار را ندارند و باید در دوره های كارورزی شركت نمایند. بر همین مبنا ما طرحی تحت عنوان شورای عالی فنی تربیت و مهارت در كشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور دادیم كه ریاست آن با معاون اول رئیس جمهور است.
وزیر كار اشاره كرد: در زمینه اشتغال باید همه مراكز آموزشی برنامه هماهنگ داشته باشند تا بتوانند نیروهای ماهری تربیت كنند كه مورد نیاز بازار كار است. در این زمینه می توان از تجربه سایر كشورها بهره برد.
وی درباب فضاهای فیزیكی خالی در دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور نیز اظهار نمود: این دانشگاه ها دارای فضاهای فیزیكی هستند كه فاقد دانشجو است كه می تواند با تغییر ساختار این مراكز را به مراكزی مناسب برای تربیت نیروی انسانی ماهر تبدیل كرد.
ایشان سپس به شركت های دانش بنیان، استارت آپ ها، اشاره نمود و اضافه كرد: در مطالعه ای كه در این زمینه داشتیم مشخص شد این شركت ها برای بحث تأمین مالی پروژه های خود با مشكل مالی مواجهند و آن هم به سبب پیچیدگی سیستم بانكی برای ارائه وام است كه باید این مشكلات نیز حل شود.
شریعتمداری اشاره كرد: با توافقی كه انجام شد قرار شد در صندوق نوآوری و شكوفایی وزارت علوم، سرمایه گذاری خطرپذیر شركت های دانش بنیان در عرصه تعاونی ها حمایت شود.
بگفته وی، به جهت اینكه بر مشكلات اشتغال غلبه نماییم باید همه وزارتخانه های دست اندركار با یكدیگر همكاری داشته باشند تا این مشكل سریع حل شود. ضمن اینكه پیشنهاد می شود كارگروه مشتركی از نهادها و وزارتخانه های مرتبط ایجاد شود و در زمینه حل مشكل اشتغال در این كارگروه بحث و بررسی شود و نتیجه نهایی آن به دولت ارائه شود.




منبع:

1398/04/17
15:04:56
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سیستم , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳