تأثیر پرفشاری خون در زندگی جنسی افراد

تأثیر پرفشاری خون در زندگی جنسی افراد

به گزارش راستابلاگ یك عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار نمود: افزایش فشار خون منجر به صدمه و باعث سخت و سفتی عروق و محدودیت جریان خون شده به صورتی كه می تواند رضایت و كیفیت جنسی افراد را مخدوش كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر زهرہ كشاورز در نشست "سلامت خانواده با نگاهی به تعیین كنندہ ها و مشكلات میل جنسی" كه بعنوان اولین نشست از سلسله نشست های تخصصی سلامت خانواده از جانب معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه‌ لوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد، دربارہ اختلالات جنسی در بیماری های مزمن، اظهار داشت: اختلالات جنسی در مردان در اثر درگیری عروق و داروهای فشار خون بروز می كند و به دنبال آن اختلالات فیزیولوژیك، روانی و اجتماعی آشكار می شود.
وی با اشاره به اینكه افزایش فشار خون یك چالش جدی در زندگی جنسی افراد است، اظهار داشت: در این حالت رضایت جنسی و كیفیت زندگی جنسی مخدوش شده و همینطور افزایش فشار خون منجر به سخت و نازك شدن دیواره عروق و محدودیت جریان خون می شود.
وی با تاكید بر اینكه ارتباط مؤثر پزشك-بیمار برای مدیریت روابط جنسی زوجین در پیشگیری و برخورد مناسب با عوارض و نتایج بیماری لازم است، دربارہ اختلالات جنسی در بیماران مبتلا به مشكلات قلبی، عنوان كرد: ایجاد اختلال نقش مردانگی و زنانگی، استرس، اضطراب، محدودیت فعالیت های روزمرہ و مصرف دخانیات بعضی از این اختلالات است.
عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی دانشگاہ علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه درگیری عروق و اعصاب، اختلال میل جنسی، كاهش تستسترون بعنوان عامل كاهش میل در مردان مبتلا به دیابت وجود دارد، اظهار داشت: در بیماری های مزمن میل جنسی افراد به خصوص در حوزہ سرطان ها متفاوت تر از افراد عادی و اعتماد به نفس آنها پایین است. چون مشكلات جنسی باعث اختلال در زندگی فرد شده ضمن آنكه ارگان های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.
دكتر كشاورز با اشاره اختلالات جنسی در بیماران مبتلا به دیابت، خاطرنشان كرد: یكی از شایع ترین اختلالات اندوكرین بیماری دیابت است كه سبب تغییر در ارگان های مختلف بدن می شود. در این میان كاهش تستسترون (هیپوگنادیسم) عامل كاهش میل در مردان و افزایش دیسترس روانی و كاهش میل رغبت و برانگیختگی جنسی در زنان، ایجاد دیس پارونی و درد به علت درگیری عروقی، دیسترس روانی و افسردگی بعضی از این اختلالات است.
بنا به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی، این عضو هیأت علمی دانشگاه در خاتمه با اشاره به لزوم توجه پزشكان به این مسائل در بیماری ها، اظهار داشت: برقراری رابطه مناسب با بیمار، توجه به نیازهای جنسی بیمار، توجه به عادات و سبك زندگی بیمار، تعدیل داروها، تغییر سبك زندگی و غربالگری اختلالات جنسی از موضوعاتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.



1398/04/05
01:24:06
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴