چاپ مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر Physical Review Letters

چاپ مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر Physical Review Letters

راستابلاگ: دكترصادق رئیسی، استادیار دانشكده فیزیك دانشگاه صنعتی شریف با همكاری گروه تحقیقاتی بین المللی موفق به چاپ مقاله ای با عنوان «تكنیك بدیع برای سرمایش الگوریتمی» در مجله معتبر Physical Review Letters شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در بیشتر پدیده های كوانتومی، غلبه بر اختلالات گرمایی برای بروز افت و خیزهای كوانتومی اهمیت كلیدی دارد. از همین رو، كیفیت بیشتر آزمایش ها و فناوری های كوانتومی به خلوص حالت های كوانتومی مورد استفاده بستگی پیدا می كند و برای اغلب روش ها، در نهایت خالص سازی حالت های كوانتومی تنگراهی است كه استفاده از این روش ها را محدود می كند.
روش های سرمایش الگوریتمی، راهكارهایی مبتنی بر نظریه اطلاعات هستند كه با استفاده از فشرده سازی آنتروپی، ابزاری برای خالص سازی حالت های كوانتمی ارائه می دهند.
این راهكارها، عموماً روش های مرحله به مرحله و پیچیده ای هستند كه با عنایت به ذات فشرده سازی، دائماً از هر مرحله به مرحله بعد تغییر می كنند و این مشكل بزرگی است كه پیاده سازی این روش ها را از دسترس خارج می كند.
در پژوهش انجام شده توسط دكتر رئیسی و همكارانش، در سطح بنیادی به این سوال پاسخ می دهد كه آیا سرمایش الگوریتمی و حتی رسیدن به حد سرمایش این روش‎ ها بدون دانشی از حالت و با یك عمل ثابت امكان دارد. همین طور در سطحی عملی، یك گزینه قابل اجرا و مقاوم تر برای پیاده سازی سرمایش الگوریتمی ارائه می كند. روش جدید، به صورت مجانبی به حد سرمایش روش های الگوریتمی میل می كند كه از دیدگاه نظری، اعجاب انگیز است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌ ریف، این پژوهش می تواند سرآغاز فصل جدیدی از تحقیقات در حوزه فیزیك نظریه اطلاعات كوانتومی باشد بدین سان كه بر مبنی این روش جدید، استفاده عملی از سرمایش الگوریتمی را به گزینه ای واقع بینانه برای كاربردهای عملی در فناوری های كوانتمی بدل می كند و فناوری های كوانتومی را یك گام به واقعیت نزدیك تر می كند.
مجله Physical Review Letters معتبرترین مجله انجمن فیزیك آمریكا با ضریب تأثیر ۸.۸ است كه جدیدترین و اثر گذارترین پژوهش های علم فیزیك در آن به چاپ می رسد.




منبع:

1398/03/26
14:52:45
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴