توضیحات معاون دانشگاه رازی درباره ایرادات وزارت علوم به انتخابات این دانشگاه:

انتخابات كمیته ناظر بر نشریات دانشگاه كاملا قانونی بود، بزودی پاسخ شبهات را مستند خواهیم داد

انتخابات كمیته ناظر بر نشریات دانشگاه كاملا قانونی بود، بزودی پاسخ شبهات را مستند خواهیم داد

راستابلاگ: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی كرمانشاه باتاكید بر قانونی و بر طبق ضوابط بودن انتخابات كمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه، اظهار داشت: بزودی پاسخ شبهات وزارت علوم را با مستندات كافی خواهیم داد.


علی اكبر محسنی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، عدم گفت و گو و تبادل نظر را عامل ایجاد شكاف در میان مجموعه های سیاسی كشور و خصوصاً دانشگاه‌ ا دانست و اظهار داشت: این مساله سبب شده تا این مجموعه ها نسبت به هم بی اعتماد بوده و كوچك ترین مطالب بین آنها بزرگنمایی شود.

وی وقوع برخی اتفاقات اخیر در دانشگاه رازی را نیز ناشی از چنین مشكلاتی دانست و اظهار نمود: چندی قبل شاهد برگزاری انتخابات كمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه رازی بودیم، هرچند كه معاونت فرهنگی دانشگاه تمام همت و تلاش خودرا برای سالم برگزار كردن این انتخابات انجام داد و اینگونه هم شد، اما برخی جریانات با زیرسوال بردن صحت انتخابات، ادعای تقلب را مطرح نمودند و جنجال آفرینی آنها به شكلی شد كه مسئله در سطح رسانه های كشور نیز بازتاب پیدا كرد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی اشاره كرد: بعد از این ادعا و مطرح شدن شبهاتی از طرف عده ای، وزارت علوم به سوژه ورود پیدا كرد و به بررسی صحت انتخابات پرداخت.

وی اشاره كرد: در ایام اخیر نامه وزارت علوم به معاونت فرهنگی دانشگاه رازی وصول شد كه در آن تنها سه ایراد به انتخابات كمیته نظارت بر نشریات دانشجویی وارد كرده بود كه یكی از آنها مهلتی بود كه برای ثبت نام كاندیداها اعلام نموده بودیم. اینكه بجای هفت روز مهلت، ۶ روز و ۱۲ ساعت تعیین كرده بودیم.

محسنی در تشریح چرایی كاهش چند ساعته مهلت زمان ثبت نام برای این انتخابات اظهار داشت: با عنایت به زمانبندی نامناسب و ضرب الاجلی كه وزارتخانه برای برگزاری انتخابات به دانشگاه داده بود، تنها ۶ روز تا اختتام این ضرب الاجل فرصت داشتیم، بدین سبب نمی توانستیم بیشتر از این زمانی برای ثبت نام داشته باشیم.

وی مخفی برگزار نشدن انتخابات را دیگر ایراد وزارتخانه به این انتخابات دانست و اضافه كرد: از چند روز قبل از برگزاری انتخابات جهت رفع هرگونه شبهه و شائبه ای از وزارت علوم خواستیم تا ناظر خودرا برای نظارت بر انتخابات اعزام كند كه این اتفاق نیز افتاد و ناظر وزارتخانه در جریان صفر تا ۱۰۰ انتخابات بود و حتی بعد از برگزاری انتخابات عنوان نمود كه مشكلی در انتخابات وجود نداشته است، با ابن وجود نمی دانیم چه جریانی پیش آمده كه بعد از بازگشت به تهران ایراد به عدم برگزاری مخفیانه انتخابات وارد كرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی در ادامه اشاره كرد: در نامه واصله از وزارت علوم همین طور عنوان شده كه معاونت فرهنگی اجازه شركت ۱۷ نشریه مجوز دار را در انتخابات نداده، در صورتیكه تنها ۷ تا ۸ نشریه بودند كه اجازه شركت در انتخابات را نداشتند كه آن هم به سبب غیرفعال بودن این نشریات بوده است.

وی اعلام نمود: بر طبق قانون، تنها نشریاتی می توانند در این انتخابات حضور پیدا كنند كه در طول سال حداقل یك دفعه چاپ داشته باشند، پس این نشریات حق شركت در انتخابات را نداشتند، البته از قبل به آنها تذكر داده بودیم كه باید چاپ داشته باشند تا بتوانند در انتخابات شركت نمایند.

محسنی یادآورشد: بزودی پاسخ شبهات وزارتخانه را بصورت مكتوب و با مستندات كافی خواهیم داد.






منبع:

1398/03/09
14:24:03
5.0 / 5
4818
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , فرهنگ , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱