استخدام فضانورد جدید در روسیه

استخدام فضانورد جدید در روسیه

راستابلاگ: رئیس مركز آموزش فضانوردان در مصاحبه ای با خبرگزاری ریانووستی، ضمن اعلام تصمیم سازمان فضایی روسیه، روسكاسموس در زمینه انتخاب گروه جدید فضانوردان، اظهار داشت: در استخدام جدید، روسكاسموس گروه جدیدی از پزشكان، خلبانان و مهندسان را مد نظر دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، "پائول ولاسوف" اظهار داشت: "در جذب گروه بعدی، در جستجوی خلبانان، مهندسان و پزشكانی خواهیم بود كه مشخصات مورد نظر ما همچون سلامتی بدنی و تخصص و توانایی بالا داشته باشند."

"سرگئی كریكالف" فضانورد سابق و مدیر اجرایی روسكاسموس در برنامه های فضایی سرنشیندار قبل از این در مصاحبه ای با ریانووستی گفته بود كه شرایط انتخاب جدید فضانورد روسی پیش از تابستان اعلام خواهد شد. در ماه فوریه گذشته نیز یك منبع در صنعت موشكی و فضایی روسیه به ریانووستی اعلام نموده بود كه روسكاسموس دستور سازماندهی كارگروه اجرایی برای استخدام فضانوردان جدید را امضا نموده است.

در سال ۲۰۱۸، استخدام فضانوردان كه در سال ۲۰۱۷ شروع شده بود، به انتها رسید و از بین ۴۲۰ درخواست از سراسر روسیه به روسكاسموس، هشت نفر انتخاب شدند. بعد از آن، روسكاسموس اعلام نمود كه استخدام جدید در بهار ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

انتخاب فضانوردان نه تنها برای اجرای ماموریت در ایستگاه بین المللی فضایی است كه حداقل تا سال ۲۰۲۴ میلادی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، بلكه روسیه تصمیم دارد فضانوردان جدید را جهت برنامه های بعدی همچون پروازهای مداری در اطراف ماه و احتمالاً فرود بر این كره آماده كند.

سخنگوی روسكاسموس اعلام نمود: برای انتخاب فضانوردان، محدودیت جنسی وجود ندارد؛ اما با عنایت به اظهار نظر دیمیتری راگوزین رئیس این سازمان، روسیه علاقه مند است تعداد زنان فضانورد خودرا افزایش دهد. لازم به یادآوری است گرچه اولین و دومین زن فضانورد جهان روس بودند؛ اما به لحاظ كمی و كیفی، روسیه نسبت به آمریكا در این زمینه بسیار عقب است و تعداد زنان فضانورد آمریكایی قابل مقایسه با روسیه كه تنها تابحال ۴ فضانورد زن داشته، نیست.




منبع:

1398/03/03
22:57:20
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱