ربات دوپایی كه بسته های پستی را تحویل می دهدبعلاوهفیلم

ربات دوپایی كه بسته های پستی را تحویل می دهدبعلاوهفیلم

راستابلاگ: شركت فورد با توسعه یك ربات دوپا كه توانایی تحویل بسته ها به در منازل را دارد گام بزرگی در امتداد مكانیزه كردن تمام پروسه ثبت و تحویل سفارش های اینترنتی برداشته است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، در آینده نزدیك كامیون های تحویل سفارشات اینترنتی با كامیون های خودران یا پهپادهای خوردان جایگزین می شوند كه همه پروسه تحویل بسته ها كاملاً مكانیزه و توسط ربات ها انجام خواهد گرفت.
فورد در امتداد رسیدن به چنین آینده ای مبادرت به ساخت یك ربات تحویل دهنده دوپا به نام "دیجیت"(Digit) كرده است كه می توان آنرا در یك خودروی خودران به آدرس مشتری برد سپس خودش پیاده می شود، بسته را برداشته و تا جلوی در خانه مشتری می برد و آنرا تحویل مشتری می دهد.
مردم هر روزه در كشورهای توسعه یافته در حال انجام سفرهای درون شهری با خودرو های خودران هستند و بنظر می رسد این كار بزودی به یك امر عادی در حمل و نقل تبدیل گردد كه مكانیزه شدن كامل سیستم سفارشات اینترنتی را به دنبال خواهد داشت.


این خودروساز با شركت "اجلیتی روبوتیكس"(Agility Robotics) برای توسعه این ربات دوپا همكاری كرده است.
این ربات می تواند تا ۱۸ كیلوگرم وزن را بلند كند و در سطوح ناهموار راه برود و موانع را تشخیص دهد و از برخورد با آنها پیشگیری كند. "دیجیت" همین طور می تواند پله ها را بالا و پایین برود و حتی اگر كسی یا چیزی به آن خورد صاف بایستد و تعادلش را حفظ كند.
دست ها و پاهای "دیجیت" برای جا گرفتن آسان پشت خودروی تحویل جمع می شود.


ایده ساخت این ربات این است كه وقتی خودرو های كاملاً خودران و تاكسی های پرنده توسعه یافتند و كسی برای تحویل كالاها وجود نداشت، این ربات بتواند این كار را انجام دهد.
بااینكه "دیجیت" مجهز به سیستم "لیدار"(LiDAR) و دوربین های استریو برای كمك به حركت آن است، اما از اطلاعات نقشه برداری كه توسط خودروی خودران جمع آوری و به صورت بی سیم به آن فرستاده می شود نیز استفاده می نماید.
اگر "دیجیت" با یك مانع غیر منتظره مواجه شود، به وسیله نقلیه پیام آگهی ارسال می كند تا یك چاره پیدا شود. اگر خودروی تحویل برای پیدا كردن یك مسیر مشكل پیدا كند نیز "دیجیت" می تواند درخواست كمك خودرا به سیستم ابری ارسال نماید.


فورد می گوید "دیجیت" از مواد سبك ساخته شده است، هر چند به جزئیات دیگری اشاره نكرده است.
"دیجیت" می تواند به صورت شبانه روی كار كند. البته فورد زمان عملیاتی شدن این سیستم را مشخص نكرده است. هرچند شركت "اجیلیتی روبوتیكس" می خواهد "دیجیت" را اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه نماید.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/03/02
19:50:59
5.0 / 5
4478
تگهای خبر: اینترنت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵