حجت الاسلام والمسلمین نقیب:

باید كاری كرد غیر مسجدی ها جذب مسجد شوند

باید كاری كرد غیر مسجدی ها جذب مسجد شوند

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن كریم عنوان كرد: در گام دوم انقلاب اگر مقرر است قدمی برداشته شود باید كاری كرد تا غیر مسجدی ها جذب مسجد شوند والا طیف سنتی و مذهبی كه همیشه پای كاراند و در مساجد حضور دارند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب پنج شنبه ۲۹ فروردین در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با مبحث "نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد" كه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم ومعارف قرآنی اقداماتی را آغاز كردیم و میثاق نامه ای به رهبری عرضه كرده ایم.

وی با اشاره به اینكه خیلی از رزمندگان ما در مساجد مراسم عروسی خویش را برگزار می كردند، اضافه كرد: جوانی كه مسئله ازدواج و خرج ابتدایی روزمره برای او مشكل ساز شده است تمایلی برای یادگیری تفسیر قرآن كریم ندارد؛ چه اشكالی دارد سالن ازدواج های اسلامی با قیمت مناسب در كنار مساجد باشد؟

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن كریم با تاكید بر ضرورت جذب همه ی طیف ها به مسجد، خاطرنشان كرد: در گام دوم انقلاب اگر مقرر است قدمی برداشته شود باید كاری كرد تا غیر مسجدی ها جذب مسجد شوند والا طیف سنتی و مذهبی كه همیشه پای كار هستند و در مساجد حضور دارند.

در همین خصوص وی با اشاره به نتایج نظرسنجی اخیر صداوسیما پیرامون حجاب زنان، افزود: ۸۰ درصد از زنان جامعه ی ما معتقد به حجاب هستند اما از این میان تنها ۳۵ درصد به حجاب شرعی و كامل باور دارند و مابقی اهل حجاب عرفی هستند ازاین رو در گام دوم باید به فكر حضور سایر افراد در مساجد بود والا امكان دارد همان ۳۵ درصد هم ریزش كنند.

وی عنوان كرد: رهبری در بیانیه گام دوم در ذیل بحث رونق مساجد اشاره كردند كه بعد از انقلاب كارهای بزرگی همچون اعتكاف، بسیج مساجد و مراسمات مذهبی انجام شده است كه همه این مسائل را می توان جزء وظایف مساجد در گام دوم هم به حساب آورد.

نقیب با تاكید بر ضرورت خود داری از شعاردادن و عمل نكردن، اظهار نمود: امیدواریم چند وظیفه عملیاتی در این جلسه علمی توسط گروه های فعال قرآنی به عهده گرفته شود؛ والا اتفاق خاصی نخواهد افتاد و با فراموش شدن صورت مساله، گرفتار حسرت می شویم.

وی خاطرنشان كرد: استكبار ستیزی، سپردن مدیریت به جوانان، ارتقای بینش سیاسی، عدالت گستری، نقش مساجد در افزایش روحیه اخلاقی در جامعه، پاسداری از انقلاب، سبك زندگی اسلامی، ایجاد نشاط و امید، شكستن محاصره تبلیغاتی دشمنان، طهارت اقتصادی، توجه به قشر ضعیف جامعه و مساله كار جوانان، كارهای فراتر از قانون و زمینه سازی برای ظهور از سرفصل های مهمی است كه باید در مساجد محقق شوند.

رئیس دانشگاه علوم ومعارف قرآن كریم تصریح كرد: باید مشخص شود حوزه علمیه برای آموزش نیروی مساجد چه اقدامی انجام داده است؟ و متولی امور مساجد در كشور برای آموزش در كشور چگونه اقدام نموده اند؟

این قرآن پژوه در انتها خاطرنشان كرد: طبق تحقیقات مساجد شلوغ تر، واجد امام جماعت یا بسیج یا گروه های خوب و جذاب است ازاین رو نباید اجازه داد كه جاذبه های بیرون مسجد برای جوانان بیشتر باشد كه متاسفانه امروز چنین است؛ اگر توانستیم جاذبه های درون مسجد را زیاد نماییم می توانیم به جوانان آموزش های قرآنی هم بدهیم.





1398/01/30
13:35:01
5.0 / 5
4812
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳