معاون بنیاد شهید: نیازهای درمانی ایثارگران در مناطق سیل زده تامین شده است

معاون بنیاد شهید: نیازهای درمانی ایثارگران در مناطق سیل زده تامین شده است

راستابلاگ: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضو ستاد مدیریت بحران بنیاد این در ادامه بازدید این ستاد از مناطق سیل زده خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه مشكل درمانی و بیماری عفونی و مسری خاصی مشاهده نشده است و وسایل توان بخشی، تشك های مخصوص و دستگاه های كمك تنفسی در اختیار بنیاد شهید خوزستان قرار گرفته تا ایثارگرانی كه این گونه وسایل را به سبب سیل از دست داده اند بتوانند از آنها استفاده كنند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به استان خوزستان با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار كردند و سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد مدیریت بحران بنیاد در این دیدار به نمایش گزارشی از اقدامات بنیاد برای رسیدگی به ایثارگران لطمه دیده در سیل پرداخت.


سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد و سجاد قاسمی رئیس مركز حراست بنیاد همین طور با سفر به خرمشهر در گلزار مطهر شهدای این شهر حضور بهم رساندند و به مقام شهدای گران قدر ادای احترام كردند.


اعضای این ستاد به همراه عبدالرضا فرجیان مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان به شهرهای دیگر این استان باز سفر كردند تا از نزدیك شرایط ایثارگران این منطق را بررسی نمایند.


عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باز درباب شرایط بهداشتی منطقه اظهار داشت: طی سفری كه به شهرها و مناطق مختلف داشتیم خوشبختانه مشكل درمانی و بیماری عفونی و مسری خاصی مشاهده نشد و اقدامات لازم برای جلوگیری از این بیماری ها انجام شده است، هرچند خطر بروز این بیماری ها با عنایت به گرم تر شدن هوا وجود دارد و باید همچنان اقدامات پیشگیرانه برای این مسئله صورت گیرد.


وی با اشاره به نیازهای درمانی ایثارگران باز اظهار داشت: وسایل توان بخشی، تشك های مخصوص و دستگاه های كمك تنفسی به صورت تنخواه در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان قرار گرفته تا ایثارگرانی كه این گونه وسایل را به سبب سیل از دست داده اند بتوانند از آنها استفاده كنند.


همین طور سید منصور میرمرادی بیان كرد: ما در ابتدای امر سعی كردیم از تمام ظرفیت های بنیاد برای اسكان ایثارگران لطمه دیده در سیل استفاده نمائیم. ضمن اینكه تمام خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر كشور تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارند و از تمام ایثارگران لطمه دیده در هر نقطه ای از كشور تقاضا داریم به یكی از ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا نمایندگی های بیمه كوثر بازگشت كنند تا اقدامات لازم برای ارزیابی خسارت و واریز مبلغ بیمه صورت بگیرد.


وی ادامه داد: برای سوژه اشتغال ایثارگرانی كه در مناطق سیل زده گرفتار مشكل هستند باز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا بوسیله صندوق اشتغال و كارآفرینی ایثارگران به این عزیزان نمایش شود و تمام ایثارگرانی كه تابحال از وام اشتغال بهره برده و گرفتار خسارت شده اند و یا آن دسته كه از این وام استفاده نكرده اند می توانند برای دریافت وام اشتغال اقدام نمایند.


او همینطور با اشاره به وضعیت خسارت ها و لطمه ها اظهار داشت: بیشتر خسارت های وارد شده به زمین های كشاورزی و محل های كسب و كار ایثارگران وارد شده و تعداد منازل لطمه دیده ایثارگران زیاد نیست، بدین سبب می توان با استفاده از ظرفیت های صندوق اشتغال و كارآفرینی ایثارگران نسبت به حل مشكلات ایثارگران لطمه دیده از سیل اقدام نمود.


اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران همین طور با كورش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر دیدار و گفت و گو كردند.

میرمرادی در این دیدار با تشریح اقدامات ستاد مدیریت بحران بنیاد بیان كرد: تمام ایثارگران دارای بیمه حوادث غیرمترقبه هستند و از خدمات آن تا سقف ۳۵ میلیون تومان بهره مند می شوند و این مبالغ در اختیار ایثارگران معززی كه گرفتار خسارت شده است قرار می گیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایت تلاش را برای كمك به ایثارگران انجام می دهد و امیدوارم مشكلات پیش آمده برای ایثارگران لطمه دیده در سیل به سرعت حل شود.


كورش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر باز در این دیدار تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمانداری را مثبت ارزیابی كرد و به تشریح قسمتی از فعالیت های صورت گرفته برای كمك به سیل زدگان پرداخت.



1398/01/26
15:33:06
5.0 / 5
4931
تگهای خبر: خدمات , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲