كارشناس هواشناسی اصفهان:

سمیرم اصفهان برفی و بارانی شد

سمیرم اصفهان برفی و بارانی شد

به گزارش راستابلاگ، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: سمیرم با ثبت 57 میلیمتر باران و برف در شبانه روز گذشته پربارش ترین نقطه استان بوده است.



حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش های شبانه روز گذشته تا بامداد امروز جمعه در سطح استان، گفت: سمیرم با ۵۷ میلیمتر پر بارش ترین نقطه استان در طول این مدت بوده و تا ساعت ۹ بامداد امروز ۱۶ سانتیمتر برف بر زمین نشست.
وی افزود: بعد از سمیرم شهرستان دهاقان با ۲۸.۶ میلیمتر، شهرضا ۱۲ میلیمتر، زرین شهر ۱۱.۶، مبارکه ۱۰.۲، ورزنه ۸.۴ میلیمتر، فریدونشهر ۶.۴، چادگان ۴.۷، داران ۳.۹، خوانسار ۱.۵ و نجف آباد ۱.۷ میلیمتر بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلان اینکه میانگین بارشی شهر اصفهان در شبانه روز گذشته پنج میلی متر بوده است، افزود: بنا بر اعلام هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در شبانه روز گذشته ۶۱.۶ میلیمتر در کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود بارش ثبت شده اما آماری از حجم برف ندارد.
علی عسگریان اشاره کرد: از امروز با عبور سامانه ناپایدار از روی استان، جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم می شود و افزایش ابر و گاهی وزش باد در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست ضمن این که همچنان در مناطق جنوبی استان بارندگی محتمل است.
بازگشت آلاینده ها به اصفهان
وی وضعیت کیفی هوای امروز شهر اصفهان را سالم ارزیابی کرد و اظهار داشت: از فردا شنبه تا اواسط هفته به جهت پایدار شدن جو، احتمال کاهش کیفیت هوا و بالارفتن شاخص ها در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و ناسالم برای عموم شهروندان وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلان اینکه بیشینه دمای هوای استان بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش و کمینه دما سه تا پنج درجه سانتیگراد کاسته می شود، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامدادان فردا به پنج درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
علی عسگریان افزود: سمیرم با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و کاشان با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان پیش بینی می شود.


منبع:

1401/08/27
13:34:57
5.0 / 5
453
تگهای خبر: كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳