مروری بر اخبار جهاد دانشگاهی در نوروزی كه گذشت

از شادی ایرانی ها تا بررسی راهكارهای همكاری

از شادی ایرانی ها تا بررسی راهكارهای همكاری

به گزارش راستابلاگ صدور بیانیه های تبریك سال نو و ۱۲ فروردین، انتشار نتایج نظرسنجی های مختلف ایسپا و بررسی راهكارهای ارتقای همكاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور با جهاد دانشگاهی بعضی از اخبار نوروزی جهاد دانشگاهی بوده اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در آستانه نخستین روز سال جدید رئیس جهاد دانشگاهی با انتشار پیامی فرا رسیدن سال جدید را تبریك گفته و اعلام نمود: مدیران و اعضای جهاد دانشگاهی با درك صحیح و به كارگیری توان علمی و عملی خود، برای شرایط خاص سال ۱۳۹۸ و تداوم فعالیت های شاخص و هم ورود به عرصه های تازه برنامه ریزی كرده اند و این چشم انداز ترسیم شده برای حركت آتی جهاد دانشگاهی، به فضل الهی مشحون از موفقیت های بزرگ خواهد بود.

از كودك آزاری تا شادی ایرانی ها و احساس مردم نسبت به سال ۹۸
اما در طول تعطیلات نوروز امسال مركز افكارسنجی دانشجویان (ایسپا) هم نتایج نظرسنجی های متعددی كه اسفند سال قبل انجام شده بود را منتشر نمود. در یكی از این نظرسنجی ها از مردم در مورد نمره ای كه به وضع زندگی خود می دهند سوال شد كه «اگر شرایط زندگی خویش را در نظر بگیرید از ۰ تا ۱۰ چه نمره ای می دهید؟»
میانگین نمره پاسخگویان كل كشور به شرایط زندگی خود در آذر ۱۳۹۴ بر روی طیف ۰ تا ۱۰ برابر با ۶.۳ بود، در حالیكه در مهرماه ۱۳۹۷ این عدد به میانگین نمره برابر با ۳.۶ تغییر كرده است.
در نظرسنجی دیگری از مردم پرسیده شد كه"شما چقدر شاد هستید؟ " نتایج این نظرسنجی هم نشان داد:
۱۰.۱ درصد "خیلی شاد "
۴۴.۴ درصد "به نسبت شاد"
۱۶.۸ درصد "نه شاد نه غمگین"
۲۷.۵ درصد "غمگین"
۱.۲ درصد به سوال پاسخ ندادند.
نتایج نظرسنجی دیگری از ملی مركز افكار سنجی دانشجویان ایران نشان داده است ۴۴.۶ درصد مردم ایران نسبت به سال ۱۳۹۸ احساس خوب و خیلی خوبی دارند.
در این نظرسنجی ملی درباره احساس مردم نسبت به سال ۱۳۹۸ سوال شد. بنا بر نتایج این نظرسنجی ۸.۹ درصد مردم احساس خیلی خوبی نسبت به سال ۱۳۹۸ دارند. هم چنین ۳۵.۷ درصد مردم احساس خوبی به این سال دارند.علاوه بر آن، ۱۸.۹ درصد شركت كنندگان احساس بدی به سال ۱۳۹۸ و ۱۱.۱ درصد آنها احساس خیلی بدی به این سال دارند.
۲۵.۱ درصد شركت كنندگان در این نظرسنجی ملی گفته اند كه احساس خاصی به سال ۱۳۹۸ ندارند و ۰.۳ درصد مردم هم به این سوال پاسخ ندادند.
نظرسنجی درباره كودك همسری هم دیگر مورد بررسی شده از جانب ایسپا بود كه در این باره محمد آقاسی-رئیس مركز افكار سنجی- اظهار داشت: در اواخر سال ۱۳۹۷ مباحث فراوانی پیرامون سن ازدواج دختران در جامعه عنوان شد كه موافقان و مخالفان از تریبون های رسمی و یا مطبوعات و شبكه های اجتماعی مطرح نمودند. همین مطلب را ما دست مایه پرسش از مردم قرار دادیم و متوجه شدیم ۲۲.۳ درصد معتقدند ازدواج در سن كم اشكالی ندارد و ۷۷ درصد ازدواج در سن پایین را سبب برخی صدمه ها دانسته اند كه امیدوارم این مباحث و نتایج كمك به مقوله تقویت خانواده در جامعه ایرانی باشد.

فعلاً قضاوت درباره ورود به ترسالی زود است
همچنین در این مدت به دنبال شرایط بحرانی بوجود آمده در بعضی استان ها گفتگویی با سرپرست پژوهشكده محیط زیست جهاد دانشگاهی صورت گرفت كه در چارچوب آن فریبرز جمالزاد فلاح با اشاره به اینكه نمی توان با یك بارش یك هفته ای گفت وارد ترسالی شده ایم، اظهار داشت: اگر پنج سال متوالی از میانگین بارش های سالیانه خود به صورت تقریبی ۳۰ درصد به بالا افزایش بارش داشته باشیم، می توانیم بگوییم كه دوره خشكسالی ما تبدیل به ترسالی شده است.
جهاد دانشگاهی در آستانه ۱۲ فروردین هم با صدور اطلاعیه ای این روز را گرامی داشته و اعضای این نهاد انقلابی بار دیگر برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی هم پیمان شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «به یاری خداوند قادر متعال، هدایت های حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و عزم و تصمیم ملت و دولت، سال "رونق تولید" به پشتوانه "بیانیه گام دوم انقلاب" سالی سرشار از عزت و موفقیت برای ایران و ایرانی خواهد بود.»
در آخر هم راهكارهای ارتقای همكاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور با جهاد دانشگاهی طی سال ۹۸ در نشست جمالی نژاد (رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها) و طیبی (رئیس جهاد دانشگاهی) بررسی گردید.



1398/01/17
14:47:30
5.0 / 5
5021
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵