شهید زنده ای که ۴۸ ساعت در سردخانه بود

شهید زنده ای که ۴۸ ساعت در سردخانه بود

راستابلاگ: مهدی هر بار که از جبهه بر می گشت بدون این که استراحت بکند شب ها به پایگاه بسیج می رفت و مشغول پاسداری می شد. سرانجام در دی ماه ۱۳۶۵ حین عملیات «کربلای ۵» درحالی که رزمنده گروهان «هجرت» از گردان «حضرت قاسم» بود، به شهادت رسید.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مهدی صمدی در بهار ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمد. سال ۱۳۵۹ وارد دبیرستان شد که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بود. مهدی با آغاز جنگ در صدد رفتن به جبهه برآمد و با گذراندن دوره ی تکمیلی بسیج در سال ۱۳۶۰ در همدان خویش را روانه جبهه ساخت. در اولین حضورش در عملیات «مسلم ابن عقیل» بر اثر برخورد ترکش به ناحیه صورت مجروح شد و چند دندان خویش را از دست داد اما پس از بهبودی به جبهه بارگشت. در عملیات «والفجر ۲» برای دومین بار مجروح و تا مرز شهادت پیش رفت. تصور می شد شهید شده است ازاین رو پیکرش را به سردخانه منتقل کردند و ۴۸ ساعت بعد، کارکنان پزشکی قانونی متوجه شدند که او هنوز نفس می کشد و سریع منتقلش کردند به بیمارستان. ۲۵ روز در کما بود تا بالاخره به هوش آمد و آدرس خانواده اش را داد.

هر بار که از جبهه برمی گشت بدون این که استراحت بکند شب ها به پایگاه بسیج می رفت و مشغول پاسداری می شد. سرانجام در دیماه ۱۳۶۵ حین عملیات «کربلای ۵» درحالی که رزمنده گروهان هجرت از گردان حضرت قاسم بود، به شهادت رسید.

ایران، مادر شهید صمدی روایت می کند: هربار که می رفت نانوایی، بازگشتش با خدا بود. اغلب چند ساعتی طول می کشید. چون پیرزن یا پیرمردی را اگر می دید، برایش نان می خرید و تا خانه اش می برد، بعد باردیگر به نانوایی برمی گشت تا برای خودمان نان بخرد.

یاد می آید که لباس نو برایش می خریدیم، اول آنرا می شست، بعد می پوشید و می رفت مدرسه. دوست نداشت معلوم باشد که لباسش نو هست. راضی نبود کسی از بچه ها غصه بخورد.

همیشه همچنین بود و از پوشیدن لباس نو، فراری بود. همرزمانش تعریف می کردند که یک مرتبه دیدیم برخلاف همیشه، لباس نو به تن کرده. تعجب کریم و پرسیدیم: «چی شده مهدی؟ لباس نو پوشیده ای!» اظهار داشت: «امشب قرار دیدار با معشوق دارم.» رفت عملیات و دیگر برنگشت.

انتها پیام


1401/05/22
10:13:31
5.0 / 5
551
تگهای خبر: نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴