سوره الحسین کدام سوره قرآن است؟

سوره الحسین کدام سوره قرآن است؟

به گزارش راستابلاگ قم استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می کنند که سوره فجر، «سوره الحسین» است و اگر کسی در قیامت با این سوره محشور شود به مقام مصاحبت با سیدالشهدا نائل می شود.


آیت الله سیدمهدی میرباقری در شامگاه 11مردادماه، پنجمین شب محرم، در حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: طبق فرموده امام حسین (ع) خداوند یک روزی برای هر انسانی مقدر کرده است که انسان باید به این سمت حرکت کند و لازم است راضی به رضای الهی و تابع رضای خداوند متعال باشیم.
وی بابیان این که اعظم ابئلائات عالم هستی و عظیم ترین مصائب برای سیدالشهدا رقم خورده است اما در باطن کربلا یک ضیافت الهی مهیا شده است، اضافه کرد: تمام مخلوقات عالم هستی از سفره معنوی عاشورا متنعم هستند مگر افرادی که با نبی خدا عناد داشته باشند.
میرباقری با اعلان اینکه مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می کنند که سوره فجر، «سوره الحسین» است و اگر کسی در قیامت با این سوره محشور شود به مقام مصاحبت با سیدالشهدا نائل می شود، اظهار نمود: سیدالشهدا به شکلی در واقعه کربلا صبر و پایداری نمودند که ملائکه آسمان متعجب و دشمنان هم شگفت زده شدند.
سخنران حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: خداوند در قرآن مکرر به انبیاء الهی سفارش می کند باید در طرح خداوند صبر و استقامت داشته باشید تا امت ها از وادی های سخت به سلامت و عافیت عبور کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مهم ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است، اظهار داشت: تمام طرح های خداوند در نهایت به پیروزی ابدی ختم خواهد شد به همین خاطر صحنه های سنگین و سخت یک روزی به پایان خواهد رسید و روز موعود فرا می رسد.
میرباقری بیان کرد: خداوند در داستان حضرت یوسف به زیباترین شکل ممکن صحنه را به پایان رساند که نتیجه صبرحضرت یوسف وحضرت یعقوب و استقامت آنها در طرح الهی بود.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اشاره کرد: استقامت نبی گرامی اسلام، محور استقامت تمام انبیاء الهی است به همین خاطر مطالعه نحوه استقامت انبیاء الهی دارای لطایفی است که نباید از آنها غافل شد.
سخنران حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: شیعیان در سایه صبر و اسقامت اهل بیت(ع) در راه الهی، استقامت دارند به همین خاطر بدون عنایت حضرات معصومین امکان کسب این مقام وجود ندارد.
وی اظهار نمود: اگر جاذبه های دنیوی، تهدیدات و تطمیع ها انسان را از مسسیر سیدالشهدا جدا نکند بطور قطع از جانب خداوند اجری عظیم را به دنبال دارد.
استاد حوزه علمیه افزود: وقتی حضرت نوح در دل کویر مشغول ساختن کشتی بود مردم بی دین، حضرت را مسخره می کردند اما زمانیکه روز موعود و وعده خداوند فرا رسید تمام زمین را آب فرا گرفت و منکرین نبوت حضرت غرق شدند.
وی اظهار داشت: فاسقان و منافقانی که پیوند خویش را با حضرات معصومین قطع کنند و رشته های نبوت، غدیر و ولایت را منکر شوند هلاک خواهند شد و از شفاعت بی بهره می شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: خداوند، پیمانه صابران را به غیرحساب پر می کند و گنج هایی از جانب خداوند به آنها عطا می شود که غیرقابل وصف است.




منبع:

1401/05/12
10:24:10
5.0 / 5
658
تگهای خبر: سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵