ایجاد شهرک اکباتان۲ درتهران

ایجاد شهرک اکباتان۲ درتهران

به گزارش راستابلاگ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از آماده سازی زمین ۵۰ هکتاری برای ساخت شهرک مسکونی با تمام خدمات در تهران اطلاع داد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر حمید رضا صارمی در مراسم کلنگ زنی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران با اشاره به اینکه ظرف ۸ سال قبل مرتباً کاهش صدور پروانه داشتیم اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت شهرداری تهران کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سامانه شهرداری از سوم مرداد جاری در سامانه شهرداری تهران فعال می شود و جریان ساخت مسکن در شهرداری رونق می گیرد.
وی اضافه کرد: تا شهریور سال جاری ۲۱ هزار واحد مسکونی به پروانه های صادره که هم اکنون ۹ هزار و ۳۰۰ واحد است افزوده خواهد شد. در نتیجه این شیب نزولی که در صدور پروانه ها داشتیم به سرعت صعودی خواهد شد. از شهریور سال جاری قطع به یقین شیب نزولی ساخت مسکن روند افزایشی در پیش می گیرد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما آغاز ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در در شهر تهران در سال است. امروز ۳ هزار واحد کلنگ زنی می شود ضمن این که عملیات طراحی و صدور پروانه و ساخت این واحدها سه ساله پیشبینی شده است.
صارمی کلنگ زنی مراسم امروز ساخت مسکن در تهران را در مناطق ۱۸ و ۱۹ پایتخت عنوان و اظهار نمود: پیشبینی ما ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۹ و ۶۰ هزار واحد در منطقه ۱۸ است.
وی ضمن اشاره به اجرای کامل شرایط طرح های جامع و تفصیلی پایتخت در ساخت و سازهای پایتخت را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: با عنایت به سیاست کشور در خصوص ازدیاد جمعیت، سقف جمعیت پذیری مناطق تجدیدنظر می شود.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران را ایجاد محله های الگو با رویکرد ایرانی- اسلامی و فناوری نوین عنوان و اظهار نمود: بزودی یکی از محلات الگو با تمام خدمات به مساحت ۵۰ هکتار که در مراحل طراحی اولیه است شروع می شود و مقرر است الگویی باشد که شهرک اکباتان در مقابل هیچ باشد.
وی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ تا زمان شهردار شدن زاکانی سازمان نوسازی شهرداری تهران غیر از محلات نواب، ۵ هزار واحد مسکونی در تهران را نوسازی کرده است اما در زمان مدیریت شهری زاکانی ۳ هزار واحد فرسوده نوسازی شد و تا شهریور سال جاری از ۵ هزار واحد عبور می کند.
صارمی تصریح کرد: از سه شنبه هفته جاری دو تفاهمنامه با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان اجرایی (ره) امضا می شود که ظرفیت این دو نهاد در قرارگاه جهادی تأمین مسکن شهرداری تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با تکیه بر این که اجاره داری حرفه ای را عملیاتی می نماییم خاطرنشان کرد: با قانون جهش تولید مسکن به این حرکت رو به رشد کمک می نماییم تا مردم در سایه سیاست های نظام به خدمات مطلوبی دست یابند.


منبع:

1401/05/02
09:34:30
5.0 / 5
727
تگهای خبر: خدمات , سازمان , فناوری , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲